TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ursus wygrywa w Środzie Śląskiej. 3 x CS10LFE
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.07.2017 14:41:10 25 komentarzy
Ursus wygrywa w Środzie Śląskiej. 3 x CS10LFE

21 czerwca Środa Śląska otrzymała oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Wybór padł na tańszą.

21 czerwca Środa Śląska otrzymała oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Urzędnicy dostali dwie propozycje - od debiutującego na e-rynku Autosana i Ursusa. Każda z nich mieścił się w ich budżecie. 13 lipca miasto rozstrzygnęło przetarg. Wybór padł na tańszą ofertę.

Przypomnijmy, że dolnośląskie miasto poszukiwało autobusów elektrycznych, która będą miały nadwozia o długości 8,5 - 10,5 m i wysokości do 3,4 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 41 pasażerom. 25 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Do przetargu dopuszczono konstrukcje całkowicie jak i częściowo niskopodłogowe.

Układ napędowy ma być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 120 kW. Baterie mają umożliwiać pokonanie dystansu przynajmniej 150 km na jednym ładowaniu przy zachowaniu 15% rezerwy prądu. Ponadto przez pierwsze 4000 ładowań ich pojemność nie może spaść poniżej 80%.

Oferty, na które czekała gmina miały zostać ocenione przy pomocy siedmiu kryteriów:

  • Cena - 60%, 
  • Termin wykonania dostawy pojazdów - 5%
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego - 5% 
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 5%
  • Okres gwarancji układu napędowego - 10% 
  • Okres gwarancji kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 10% 
  • Zużycia energii przez autobus w kWh/100 km wg procedury SORT-2 - 5%

14 lipca dowiedzieliśmy się, że do przetargu stanęło dwóch producentów. Tańszą ofertę przedstawił Ursus, który gotów jest zrealizować zamówienie za 6 427 286,28 PLN brutto / 5 225 435,9 PLN netto. A to daje jednostkową cenę CS10LFE na poziomie 1 741 811,9 PLN netto z deklaracją dostawy do 10 listopada. Drugą, choć droższą, ale za to bardzo intrygującą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 6 678 900 PLN brutto / 5 430 000 PLN netto, co daje jednostkową ze prototypowy model elektrycznego SanCity 10LF na poziomie 1 810 000 PLN netto za deklaracją wykonania dostaw do 24 listopada.

Co było wyjątkowego w propozycji obu producentów? W zasadzie wszystko. Po pierwsze to pierwsza próba sprzedaży elektrobusów z logo bociana. Po drugie nawet nie ma prototypu takowych pojazdów, nie wspominając o homologacji. I wreszcie trzecia kwestia - obaj oferenci zaoferowali ekstremalnie skrócone terminy dostaw. Czyżby polskich producentów ogarnęło elektryczne szaleństwo?

14 lipca miasto podjęło decyzję o wyborze tańszej oferty czyli tej, którą przedstawił Ursus. Jednak nie tylko cena była jej atutem. Pobiła ona ofertę konkurenta z Sanoka praktycznie we wszystkich kryteriach. Ursus "oddał" jedyne punkty Autosanowi w ocenie zużycia energii elektrycznej.

W efekcie polski debiut elektrycznych CitySmile 10LF może nastąpić szybciej niż ktokolwiek mógł się spodziewać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Środa Śląska
Ursus
Autosan
przetarg
tabor
elektrobus
  • hahahahahahaha – 14.07.2017

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

  • Hehuh – 14.07.2017

    Elektryczny CitySmile 10 LF jako tester jeździ po Krakowie (z przerwami) od chyba trzech lat.

  • Marek – 14.07.2017

    Pożyjemy zobaczymy - dlaczego Infobus jeszcze nie napisał że URSUS który wygrał w Bolesławcu nie wpłacił wadium i tym samym unieważniono przetarg!

  • Byk – 14.07.2017

    @Marek skąd to info - masz lepszy dostęp do informacji urzędniczej - podejrzane

  • sancity – 14.07.2017

    @Byk-ogłoszenie o tym jest od dwóch dni na stronie UM.

  • Warszawiak – 14.07.2017

    Wyrazy współczucia i solidarności w bólu z Warszawy

  • krakowianin – 14.07.2017

    Brawo Ursus !!!

  • From Bolechow-ooo – 14.07.2017

    TROFIEJNY AMZ jako TRAKTOR. Nie stać ich na własną konstrukcję. Niech lepiej robią TERMINOWO traktory.

  • :) – 15.07.2017

    @krakowianin: w twoich snach, tylko i wyłącznie :)

  • Ty – 15.07.2017

    Casus KIO 775/17

  • gość – 16.07.2017

    Ciekawe jak je dostarcza w trzy miesiące bo tyle zaproponowali :)

  • Byku – 16.07.2017

    Może stwierdzili że tych na Warszawę MZA i tak nie odbierze , więc im zostaną na stoku ;)))

  • Zbych – 17.07.2017

    Ursus owszem nie zapłacił wadium, więc Bolesławiec będzie rozpisywał przetarg raz jeszcze

  • ursusik – 17.07.2017

    Gratulacje dla Środy Śląskiej! Najlepszy wybór z możliwych! #polskamoc

  • polskamoc – 17.07.2017

    Brawo Ursus! Zarajczyk ma głowę na karku i to widać. Coraz lepiej firma sobie radzi. Oby tylko dotrzymali wszelkich ustaleń i terminów, a będzie można otwierać szampana!

  • Robson – 17.07.2017

    Jestem dumnym Polakiem i cieszę się, że polska firma wygrywa! Bezapelacyjnie byli najlepsi!

  • Elo. – 17.07.2017

    Miasto powiatowe a szpital sprzedali i brak opieki medycznej podstawowej. Ale co tam autobusy sobie kupimy. A ty polaczku martw się o zdrowie sam i szukaj szpitala o 30 km dalej. Brawo dla burmistrza i starosty.

  • bravoooo – 17.07.2017

    Gratulacje dla Ursusa i pana Zarajczyka. Rośnie konkurencja Solarisowi oj rośnie ;)

  • :) – 17.07.2017

    ursusik, polskamoc, robson, bravo i inni partacze: ile wam płaci traktor od komentarza, hę? niestety ale marnie, solaris i tak zgarnie większość

  • polskamoc – 30.08.2017

    @:) jak widać tobie płaci za mało

  • monsun – 30.08.2017

    zabawne, jak się solarisa chwali to trollingu nie zauważają, ale wystarczy żeby ktoś wypowiedział magiczne słowo URSUS BUS i od trolli się wyzywa xD

  • jupiter – 30.08.2017

    z tego co wiem to inne miasta na ursus bus nie narzekają, więc o co chodzi z pretensjami do firmy?

  • helena – 30.08.2017

    Środa Śląska na pewno będzie zadowolona!

  • cechin – 30.08.2017

    Przynajmniej oni zaufali polskiej marce i temu, że ursus bus coś znaczy!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.