TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ursus wygrywa w Środzie Śląskiej. 3 x CS10LFE
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.07.2017 14:41:10 25 komentarzy
Ursus wygrywa w Środzie Śląskiej. 3 x CS10LFE

21 czerwca Środa Śląska otrzymała oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Urzędnicy dostali dwie propozycje - od debiutującego na e-rynku Autosana i Ursusa. Każda z nich mieścił się w ich budżecie. 13 lipca miasto rozstrzygnęło przetarg. Wybór padł na tańszą ofertę.

Przypomnijmy, że dolnośląskie miasto poszukiwało autobusów elektrycznych, która będą miały nadwozia o długości 8,5 - 10,5 m i wysokości do 3,4 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 41 pasażerom. 25 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Do przetargu dopuszczono konstrukcje całkowicie jak i częściowo niskopodłogowe.

Układ napędowy ma być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 120 kW. Baterie mają umożliwiać pokonanie dystansu przynajmniej 150 km na jednym ładowaniu przy zachowaniu 15% rezerwy prądu. Ponadto przez pierwsze 4000 ładowań ich pojemność nie może spaść poniżej 80%.

Oferty, na które czekała gmina miały zostać ocenione przy pomocy siedmiu kryteriów:

  • Cena - 60%, 
  • Termin wykonania dostawy pojazdów - 5%
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego - 5% 
  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 5%
  • Okres gwarancji układu napędowego - 10% 
  • Okres gwarancji kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 10% 
  • Zużycia energii przez autobus w kWh/100 km wg procedury SORT-2 - 5%

14 lipca dowiedzieliśmy się, że do przetargu stanęło dwóch producentów. Tańszą ofertę przedstawił Ursus, który gotów jest zrealizować zamówienie za 6 427 286,28 PLN brutto / 5 225 435,9 PLN netto. A to daje jednostkową cenę CS10LFE na poziomie 1 741 811,9 PLN netto z deklaracją dostawy do 10 listopada. Drugą, choć droższą, ale za to bardzo intrygującą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 6 678 900 PLN brutto / 5 430 000 PLN netto, co daje jednostkową ze prototypowy model elektrycznego SanCity 10LF na poziomie 1 810 000 PLN netto za deklaracją wykonania dostaw do 24 listopada.

Co było wyjątkowego w propozycji obu producentów? W zasadzie wszystko. Po pierwsze to pierwsza próba sprzedaży elektrobusów z logo bociana. Po drugie nawet nie ma prototypu takowych pojazdów, nie wspominając o homologacji. I wreszcie trzecia kwestia - obaj oferenci zaoferowali ekstremalnie skrócone terminy dostaw. Czyżby polskich producentów ogarnęło elektryczne szaleństwo?

14 lipca miasto podjęło decyzję o wyborze tańszej oferty czyli tej, którą przedstawił Ursus. Jednak nie tylko cena była jej atutem. Pobiła ona ofertę konkurenta z Sanoka praktycznie we wszystkich kryteriach. Ursus "oddał" jedyne punkty Autosanowi w ocenie zużycia energii elektrycznej.

W efekcie polski debiut elektrycznych CitySmile 10LF może nastąpić szybciej niż ktokolwiek mógł się spodziewać.


Sprawdź też:
Środa Śląska
Ursus
Autosan
przetarg
tabor
elektrobus
  • hahahahahahaha – 14.07.2017

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

  • Hehuh – 14.07.2017

    Elektryczny CitySmile 10 LF jako tester jeździ po Krakowie (z przerwami) od chyba trzech lat.

  • Marek – 14.07.2017

    Pożyjemy zobaczymy - dlaczego Infobus jeszcze nie napisał że URSUS który wygrał w Bolesławcu nie wpłacił wadium i tym samym unieważniono przetarg!

  • Byk – 14.07.2017

    @Marek skąd to info - masz lepszy dostęp do informacji urzędniczej - podejrzane

  • sancity – 14.07.2017

    @Byk-ogłoszenie o tym jest od dwóch dni na stronie UM.

  • Warszawiak – 14.07.2017

    Wyrazy współczucia i solidarności w bólu z Warszawy

  • krakowianin – 14.07.2017

    Brawo Ursus !!!

  • krakowianin – 14.07.2017

    Brawo Ursus !!!

  • From Bolechow-ooo – 14.07.2017

    TROFIEJNY AMZ jako TRAKTOR. Nie stać ich na własną konstrukcję. Niech lepiej robią TERMINOWO traktory.

  • :) – 15.07.2017

    @krakowianin: w twoich snach, tylko i wyłącznie :)

  • Ty – 15.07.2017

    Casus KIO 775/17

  • gość – 16.07.2017

    Ciekawe jak je dostarcza w trzy miesiące bo tyle zaproponowali :)

  • Byku – 16.07.2017

    Może stwierdzili że tych na Warszawę MZA i tak nie odbierze , więc im zostaną na stoku ;)))

  • Zbych – 17.07.2017

    Ursus owszem nie zapłacił wadium, więc Bolesławiec będzie rozpisywał przetarg raz jeszcze

  • ursusik – 17.07.2017

    Gratulacje dla Środy Śląskiej! Najlepszy wybór z możliwych! #polskamoc

  • polskamoc – 17.07.2017

    Brawo Ursus! Zarajczyk ma głowę na karku i to widać. Coraz lepiej firma sobie radzi. Oby tylko dotrzymali wszelkich ustaleń i terminów, a będzie można otwierać szampana!

  • Robson – 17.07.2017

    Jestem dumnym Polakiem i cieszę się, że polska firma wygrywa! Bezapelacyjnie byli najlepsi!

  • Elo. – 17.07.2017

    Miasto powiatowe a szpital sprzedali i brak opieki medycznej podstawowej. Ale co tam autobusy sobie kupimy. A ty polaczku martw się o zdrowie sam i szukaj szpitala o 30 km dalej. Brawo dla burmistrza i starosty.

  • bravoooo – 17.07.2017

    Gratulacje dla Ursusa i pana Zarajczyka. Rośnie konkurencja Solarisowi oj rośnie ;)

  • :) – 17.07.2017

    ursusik, polskamoc, robson, bravo i inni partacze: ile wam płaci traktor od komentarza, hę? niestety ale marnie, solaris i tak zgarnie większość

  • polskamoc – 30.08.2017

    @:) jak widać tobie płaci za mało

  • monsun – 30.08.2017

    zabawne, jak się solarisa chwali to trollingu nie zauważają, ale wystarczy żeby ktoś wypowiedział magiczne słowo URSUS BUS i od trolli się wyzywa xD

  • jupiter – 30.08.2017

    z tego co wiem to inne miasta na ursus bus nie narzekają, więc o co chodzi z pretensjami do firmy?

  • helena – 30.08.2017

    Środa Śląska na pewno będzie zadowolona!

  • cechin – 30.08.2017

    Przynajmniej oni zaufali polskiej marce i temu, że ursus bus coś znaczy!

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.