Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ursus wygrywa w Toruniu!

infobus
20.09.2016 15:16
0 Komentarzy

Dzisiaj toruński Miejski Zakład Komunikacji rozstrzygnąłprzetarg na dostawę trzech autobusów klasy maxi i dwóch midi z opcjąrozszerzenia zamówienia o pięć pojazdów. Wybór spółki padł na najtańszą ijedyną ofertę, która mieściła się w kosztorysie przewidzianym przez przewoźnika.Złożyło ją konsorcjum pod wodzą Ursusa.

Warunki zamówienia, którego kosztorys toruńska spółkaoszacowała na nieco ponad 4 mln zł netto opisaliśmy tutaj. Autobusy klasy maximają posiadać nadwozia o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m iwysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tymminimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dziękitrzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocy niemniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatycznaskrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątemminimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przedewszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 – 10,5 m. Umożliwiątakże podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów,które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum20 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadać drzwi w układzie 2-2-2 lub1-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodności zEuro 6.

Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjamicałkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana imonitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknietakże biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał zzewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22″ oraz głosowychzapowiedzi przystanków.

Dodatkowo toruńskie MZK do 31 sierpnia 2017 r. zastrzegłosobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Spółka przewiduje, że może dokupićmaksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilości poszczególnetypy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena netto dostawy wmaksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiu autobusówklasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do 30grudnia w świetle obecnych postanowień umowy.

Gotowość realizacji toruńskiego zamówienia wyraziło dwóchoferentów. Tańszą i jedyną mieszczącą się w kosztorysie przewidzianym przez MZKprzedstawiło konsorcjum firm Ursus, Ursus Bus i AMZ Kutno. Oferta opiewa nałączną kwotę 3,81 mln zł netto. Cena jednostkowa za City Smilea CS12LF i to 770tys. zł netto i 750 tys. zł netto za jednego CS10LF. Łączna wartość ofertyUrsusa, które uwzględnia zamówienie podstawowe i dodatkowe to 9 421 800 złbrutto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowarealizację zamówienia podstawowego wycenił na ok. 4,6 mln zł netto. Cenajednostkowa pojazdu standardowego to niecałe 980 tys. zł netto i ok. 870 tys.zł netto za midi. Dodając do tego opcję otrzymujemy ofertę o wartości 11 753142 zł brutto.

MZK otrzymane propozycje oceniło przy pomocy czterechkryteriów. Prym wiodła cena, która ma 75% wagi. 21% przeznaczono na ocenętechniczną. Natomiast łącznie 4% przeznaczono na trzy kryteria, które pozwoląocenić charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów.

Konsorcjum pod wodzą Urusa dzięki cenie miało 14,88 pktprzewagi nad Solarisem. W pozostałych kryteriach producent z Bolechowa wypadałlepiej niż jego lubelski konkurent jednak nie na tyle, aby nadrobić stratę do konsorcjum.Finalnie oferta Ursusa i partnerów uzyskała 86,81 pkt, natomiast Solaris zostałoceniony na 85,12 pkt.

Zatem jeśli nie będzie odwołania od rozstrzygnięcia partnerzymogą zacząć świętować pierwszy od dwóch lat autobusowy sukces.

Komentarze