TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ursus wygrywa z Solarisem w Katowicach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2018 15:45:56 45 komentarzy
Ursus wygrywa z Solarisem w Katowicach

Dziś, 10 stycznia PKM Katowice rozstrzygnął ostatnią z dwóch części przetargu na zakup 10 elektrobusów. Kontrakt na pięć "elektryków" klasy MAXI powędruje do Ursusa.

Dziś, 10 stycznia PKM Katowice rozstrzygnął ostatnią z dwóch części przetargu na zakup 10 elektrobusów. Kontrakt na pięć "elektryków" klasy MAXI powędruje do Ursusa. Na realizację dostawy producent z Lublina będzie miał 310 dni od podpisania umowy.

Przypomnijmy, że wraz z początkiem września PKM Katowice ogłosił przetarg na 10 nowych autobusów elektrycznych, 5 szt. klasy MEGA i 5 szt. MAXI. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to PKM będzie miało najliczniejszą flotę elektryków jeżdżących po sieci KZK GOP.

Całość podzielono na dwa zadania, a od przyszłego wykonawcy PKM wymagał m.in. autobusów o długości 11,8-12,15m - autobusy klasy MAXI oraz MEGA - 17,5-18,75m o szerokości 2,55m i wysokości 3,3m. Jednoczłonowe elektrobusy miały by pomieścić minimum 80 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących, a przegubowce min. 130, z czego 33 na miejscach siedzących. Pojazdy standardowe miałyby posiadać trzy pary drzwi, o szerokości – minimum 120 cm, znajdujące się w układzie 2-2-2. Z kolei cztery pary drzwi, o szerokości w – minimum 120 cm, w układzie 2-2-2-2, przegubowe. Pojazdy miałyby być wyposażone w silniki elektryczne o mocy 160kW – jednoczłonowe i 240kW – przegubowe. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Przewoźnik ustalił dwa kryteria oceny ofert, do których należą: cena oferty to 60% oraz ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych - 40%. Przewoźnik miał wybrać ofertę, która otrzyma największą ilość punktów. Najwięcej punktów przyznawanych zostało najtańszej ofercie. Natomiast w przypadku właściwości techniczno-eksploatacyjnych ocenie podlegało dodatkowo osiem premiowanych kryteriów. Oferent miał zabezpieczyć przedstawioną propozycję wadium w wysokości 0,42 mln zł. Poza tym wykonawca musiał wykazać zdolność kredytową 5 i 4 mln brutto. Oprócz tego trzeba było wykazać dostawę elektrobusów na kwotę 4,5 (w 1 zad.) i 3,9 mln (w 2 zad.). Zamawiający przeznaczył na zamówienie w sumie 25,83 mln PLN brutto, odpowiednio na zadanie nr 1 – 13 837 500 PLN brutto i zadanie nr 2 – 11 992 500 PLN brutto.

26 października odbyło się otwarcie ofert, a do przetargu stanęło dwóch polskich producentów. Ursus i Solaris, którzy złożyli przede wszystkim ważne propozycje pod względem techniczny.

W pierwszym zadaniu ofertę na 5 szt. przegubowych autobusów elektrycznych złożył tylko Solaris, proponując pięć przegubowych autobusów typu Solaris Urbino 18 electric IV generacji za kwotę 16 291 350 PLN brutto, co dało cenę jednostkową pojazdu rzędu 2,649 mln PLN netto. Półtora miesiąca poczekaliśmy na rozstrzygnięcie i formalności stało się zadość. 12 grudnia PKM zaakceptował ofertę Solarisa.

Do dziś natomiast musieliśmy czekać na rozstrzygnięcie drugiego zadania. Oferty dla katowickiego przewoźnika przygotowało dwóch producentów. Pierwszym był Ursus, który za standardowe elektrobusy typu CS12E zaproponował 10 335 720 PLN brutto, co dało jednostkową cenę za sztukę 1 680 605 PLN netto. Druga i zarazem droższa propozycja, która nie zmieściła się w kosztorysie zamawiającego, była złożona przez Solarisa i wyniosła 14 120 400 PLN brutto, co dało za sztukę Solarisa Urbino 12 electric IV generacji 2,296 mln PLN netto. Różnica cenowa między tymi ofertami - jak łatwo zauważyć - była spora.

Dziś PKM jako zwycięzcę "MAXI-części" wskazał Ursusa. Producent z Lublina wygrał z Solarisem dzięki cenie. W tym kryterium uzyskał nieco ponad 16 pkt przewagi nad producentem z Bolechowa. Stracił co prawda sporo w ocenie technicznej, jednak przewaga cenowa w zupełności wystarczyła do przypieczętowania zwycięstwa.

Pozostaje więc czekać na podpisanie umowy. Od tego momentu Ursus będzie miał 310 dni na dostarczenie do Katowic pięciu elektrobusów typu CS12LFE City Smile.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Katowice
Solaris
Ursus
elektrobus
  • z – 10.01.2018

    Cieszę się iż krajowe firmy górą,natomiast różnica cen znaczna- tańsze nie zawsze lepsze- nie mnie o tym decydować.

  • gorzej sie nie dało – 10.01.2018

    Z całego serca WSPÓŁCZUJEMY katowiczanom.

  • Wuwuzella – 10.01.2018

    Brawo

  • Dali ciala – 10.01.2018

    No i umoczyli w Katowicach. Ursus niechaj zostanie z traktorami a nie ze oferuje stary produkt AMZ Kutno

  • WB – 10.01.2018

    ..."stracił co prawda sporo w ocenie technicznej..." :)Mam wrażenie, że w Katowicach bardzo skrupulatnie analizowali ofertę Ursusa, niestety nie było błędów formalnych i wygrał...310 dni na dostawę... hmmm jest szansa, że do wakacji 2019 dotrą

  • TerrorTraktor – 10.01.2018

    Solaris nie jest Polskim producentem tylko Cypryjskim a Ursus nie mógł stracić znacznie na ocenie technicznej bo przegrałby przetarg stronniczy pismaku

  • NIE dla traktora – 10.01.2018

    @wuwuzella: tak jest, tylko Jamnik :-)

  • Driver – 10.01.2018

    Polskie dobre jak dawniej dobry polski Jelcz M125M Vecto. Strach pomyśleć.

  • CNG FAN – 10.01.2018

    Ale się wyebali;( po prostu masakra;(

  • ŁZY SZCZĘŚCIA – 10.01.2018

    WSPANIAŁA WIADOMOŚĆ DO POPOŁUDNIOWEJ KAWY.NIECH ŻYJE WOLNA POLSKA!!!

  • katowiczanin12 – 10.01.2018

    Wygrane przetargi dla Solarisa, Autosana i Ursusa zawsze ciesza. Wszystko zostaje w rodzinie czyli w Polsce.Jesli chodzi o Ursusa to wiadomo poczatki zawsze trudne. Dobra wiadomosc.

  • hahahahah – 10.01.2018

    @łzy: to jakaś zmyślona bajka na kolanie?

  • przypominam – 10.01.2018

    @katowiczanin: mówimy stanowcze NIE dla traktora!!!!

  • pyra – 10.01.2018

    @terrortraktor: weź mów prawdę kolego ;]

  • Obserwator 2 – 10.01.2018

    Ursus to nomenklatura PZPR uwlaszczona na majątku FSC Lublin

  • qqq – 10.01.2018

    Ciekawe ile będzie spóźnienia - jakieś pół roku?

  • Czesław – 10.01.2018

    To są Towosy, Nyski.

  • Gargels – 10.01.2018

    Cos czuje ze przyjdzie Mi "to"naprawiac w przyszlosci......

  • Jakość kosztuje – 10.01.2018

    Spora różnica cenowa. Już kiedyś był w Polsce producent tanich autobusów. Nie pomogła mu nawet pielgrzymka do Częstochowy...

  • piotr234 – 11.01.2018

    katowiczanin: jak najbardziej sie zgadzam!!!

  • Combino – 11.01.2018

    @jakość kosztuje: pewnie i kosztuje,co nie zmienia faktu,że ostatnimi czasy Solaris sobie nieco folguje z cenami; jak na producenta,który de facto zajął na rynku pod każdym względem (zarówno półka jakościowa jak i cenowa... to znaczy WCZEŚNIEJ półka cenowa) miejsce Neoplana,to nieco za wysoko grają.

  • tylko Jamnik – 11.01.2018

    #tylkoSolar

  • zg – 11.01.2018

    Powinniście się cieszyć że autosan i ursus chcą się w to bawić, bo moce przerobowe innych firm są ograniczone, a zamówienia duże. Kilka miast już się przejechało na swoim SIWZ i nie kupią nic, a inni będą musieli słono przepłacić

  • ZF – 11.01.2018

    Super, bardzo dobra wiadomość, AMZ-Ursus w końcu polska firma! Jak te wszystkie "polskie" szczuje tak się mogą pluć tutaj?

  • qqq – 11.01.2018

    Autosan w przeciwieństwie do Ursusa ma możliwości aby nazbierać zamówień. Trochę tam hal mają. Ursus to ma prowizorkę a nie hale.

  • wiktor – 11.01.2018

    nie wiem po co Ursus składa oferty w przetargach skoro nie potrafi dostarczyć autobusów w terminie. Łomianki już 2 miesiące opóźnienie

  • Transmistrz – 11.01.2018

    ZF durniu nie myty...brak ci wiedzy tak samo jak temu cymbalowi Combino. Solaris jak najbardziej polski ale obaj producenci musza korzystac z zagranicznych komponentow, tylko z ta przewaga ze Solaris ma duza czesc komponentow produkowanych w Polsce ale przez zagraniczne firmy, wiec co jak co Ursus moze nazwac tak jak Solarisa montownia autobusow.

  • Sunset Shimmer – 11.01.2018

    Ja tam to czekam aż Autosan zaprezentuje swojego elektryka. Ponoć projektują go tak aby nie musiał mieć nadbudowy.

  • Madej – 11.01.2018

    MAN za hybrydowego chciał w Płocku 1590000. Ursus za elektrycznego w Katowicach 1680000. To albo lew przeholował albo niedźwiedź nie doszacował. A co do PKM - będą mieli możliwość obiektywnego porównania które auta i serwis są lepsze.

  • Łukasz – 11.01.2018

    Madej jakim cudem ?? Skoro zanim Ursus dostarczy swoje produkty to Solaris już będzie przechodzony ;)

  • Paseżer – 11.01.2018

    Ursus miał dostarczyć do listopada 2017 do Łomianek autobusy - dziś mamy 11 styczeń 2018 r.

  • Obserwator 2 – 11.01.2018

    Sledczy popatrz na skład Rady Nadzorcze i Zarzadu Ursusa. Nazwiska same mowia za siebie.

  • Combino – 11.01.2018

    @Transburak: a co się chamie kłóci w moim poście z twoją teorią (przy założeniu,że Solaris jest w takim samy stopniu producentem - bądź montownią, w zależności od punktu widzenia jak swego czasu Neoplan)?Bo większość tego co napisałeś w kontekście mojego posta można skwitować klasycznym: "co ma piernik...".

  • FotoPyk – 11.01.2018

    @pasażer autobusy do Łomianek dawno dostarczne nie łżyj@obserwator2 faktycznie same komuchy w RN :A najbardziej to Henryk Goryszewski z ZCHN i Zbigniew Janas z Solidarności.Zarząd tak samo same dzieciaki : Karol Zarajczyk, Monika Kośko, Michał Nidzgorski, Marcin Matusewicz, Odpowiednio komuchy z urodzone w 79,80,84,78 zwalczające opozycje w pieluchach głośnymi bąkami

  • LU – 11.01.2018

    TYLKO URSUS !!!

  • !!! – 11.01.2018

    @zf: NAJGORSZA!!!!!

  • właśnie – 11.01.2018

    @lu: TYLKO JAMNIK

  • MichalK – 11.01.2018

    FotoPyk - może i dostarczone, ale jeszcze ani razu nie wyjechały na trasy. Jak na razie KM Łomianki ich nie odebrały z powodu dużej ilości usterek.

  • CNG FAN – 11.01.2018

    Wszystko fajnie polska firma polska mysl techniczna tylko martwi mnie jedno czy Ursus da rade wyprodukowac taka ilosc autobusow i je dostarczyc na czas. Czy to czasem nie zaduzo na ich mozliwosci ;( Autosan ma ogromne mozliwosci produkcyjne spokojnie moze na obecna chwile wyprodukowac 300 sztuk rocznie, a po zwiekszeniu zatrudnienia i wiecej, A patrzac na poslizgi dostawowe Ursusa ciezko wyglada dostawa takich ilosci:( Obym sie mylil i

  • Gosc – 11.01.2018

    Czy to prawda, że Ursus rozmawia z solbus em na temat ewentualnego wykorzystania go jako podwykonawcy? To rozwiązała by problemy obu producentow

  • Egon antyTrajtor – 11.01.2018

    Skoro Solbus istnieje to mógłby naprawić swoje hybrydy z Częstochowy. Klient jest średnio zadowolony.

  • Sunset Shimmer – 11.01.2018

    Ursus to się nieźle przejedzie nachapał się zamówień ponad możliwości, nie potrafi dostarczyć terminowo jednostkowych zamówień, jego testery wyglądają tragicznie a wnętrze jak stary Jelcz. Powinna być możliwość wpisania w przetarg punktu który by takich spóźnialskich uwalał.

  • Jelcz – 12.01.2018

    nie obrażaj wnętrza starego Jelcza :)

  • Sunset Shimmer – 12.01.2018

    Faktycznie, w Ursusie jest znacznie gorzej. W Jelczy to spójnie wyglądało.

  • Jelcz – 13.01.2018

    Dziękuję:)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.