Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo o bezpieczeństwie. 4 systemy. 4 x [FILM]

infobus
20.09.2016 09:07
0 Komentarzy

Podczas rozpoczynających się jutro targów IAA, szwedzkiproducent przedstawi cztery systemy bezpieczeństwa, które seryjnie montuje doswoich autobusów i autokarów. To: Adaptive Cruise Control, Collision Warningwith Emergency Brake, Lane Keeping Support i Pedestrian and Cyclist Detection

Wykrywanie pieszych i rowerzystów

Aby wspomóc kierowcę w ruchu miejskim, Volvo oferuje system,który wykrywa pieszych i rowerzystów poruszających się w sposób, który mógłbystwarzać ryzyko. Ostrzega zarówno kierowcę autobusu, jaki i osoby narażonej naryzyko. Wraz ze wzrostem ryzyka kolizji, system eskaluje ostrzeżenie. Zobaczeniesami jak to działa:

{https://youtu.be/t4r6e2UCnxY}

Asystent linii (Lane Keeping Support)

Niezamierzona zmiana pasa ruchu może być poważnym ryzykiem. SystemLane Keeping Support wspiera kierowcą autobusu i ostrzega (wyraźnie ale i dyskretnie),jeśli pojazd ma zamiar przekroczyć pas ? bez sygnalizacji. Działa to tak:

{https://youtu.be/7p7ayFAgjOA}

Awaryjne hamowanie (Collision Warning with Emergency Brake}

Poprzez połączenie radaru i szybkiego sposobu przetwarzaniaobrazu, autokary Volvo potrafią zidentyfikować ryzyko kolizji i ostrzeckierowcę. A jeśli to jest nieuchronne, włączyć automatycznie proces hamowania,aby zapobiec wypadkowi. Wygląda to tak:

{https://youtu.be/PWLd-NyM5ck}

Tempomat odległości (Adaptive Cruise Control)

Utrzymanie odpowiedniego dystansu jest kluczem dobezpiecznej jazdy. Inteligentny system Volvo sam utrzymuje bezpieczny odstęp dopojazdów. które jadą przed nim. Zobaczcie jak:

{https://youtu.be/0_i5ETQyNaQ}

Komentarze