TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Volvo: Premiera "piętrowego" podwozia B8L
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.01.2018 19:07:52

Nowy produkt Volvo – podwozie B8L – zastępuje model B9TL, który sprzedał się w regionie Azji i Pacyfiku w liczbie ponad 4000 sztuk.

Volvo Buses wprowadziła na rynek nowe podwozie odpowiadający na potrzeby transportu o dużej przepustowości w regionie Azji i Pacyfiku, jak i poza nim. Ten nowy, ekonomiczny pojazd spełniający normy emisji spalin Euro 6, charakteryzujący się zmniejszoną emisją spalin i niższymi kosztami eksploatacji, zaprezentowano w Hongkongu podczas przerwy pomiędzy dwoma etapami regat żeglarskich Volvo Ocean Race pod koniec stycznia 2018 roku.


Miejskie trzyosiowe podwozie B8L produkowane jest w Borås, w Szwecji, i zostało już poddane wszechstronnym testom w wymagających warunkach miejskich w Hongkongu i Singapurze. Nowy produkt Volvo – B8L – zastępuje model B9TL, który sprzedał się w regionie Azji i Pacyfiku w liczbie ponad 4000 sztuk.

Model B8L, napędzany sprawdzonym silnikiem Volvo D8K, dysponuje mocą 350 koni mechanicznych (258 kW) i 1400 Nm momentu obrotowego w zakresie między 1200 a 1600 obr./min. Silnik D8K zestawiony został z w pełni automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1600C. Ten 8-litrowy silnik wyposażony jest w technologię Common Rail, a ilość urządzeń pomocniczych zasilanych energią elektryczną jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Pakiet układów napędowych wyznacza nowe standardy w zakresie efektywności paliwowej, redukcji hałasu i obniżenia emisji spalin.

"Firma Volvo Buses może poszczycić się zrealizowanymi dostawami wielu najbardziej wymagających rozwiązań dla transportu publicznego w regionie Azji i Pacyfiku. Poprzez wprowadzenie na rynek modelu B8L dostarczamy nowe podwozie, które zostało gruntownie przetestowane w trudnych warunkach lokalnych", mówi Håkan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses.

"W odpowiedzi na uwagi naszych klientów uprościliśmy układ przeniesienia napędu", mówi David Mead, wiceprezes firmy Volvo Buses dla regionu Azji i Pacyfiku. "Kluczem do nowej konstrukcji jest układ napędu bezpośredniego z 8-litrowym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów w położeniu liniowym. Zapewnia to wydajniejszą pracę układu napędowego, który z pewnością wyznaczy nowe standardy efektywności paliwowej w tym segmencie".

Poza układem napędowym B8L oferuje mniejszy ciężar całkowity, lepszą skrętność oraz nowe osie i zawieszenie, zapewniając wyjątkową jakość jazdy, lepsze właściwości jezdne i osiągi pojazdu.

Model B8L nie zawodzi również w kwestii całkowitych kosztów eksploatacji. Przedłużone okresy między przeglądami, stosowanie powszechnych części zamiennych Grupy Volvo oraz zmienione zasady serwisowania pozwalają na obniżenie ogólnych kosztów konserwacji. W połączeniu z oszczędnościami na paliwie, dowiedzionymi już na etapie testów pojazdu, całkowity koszt posiadania Volvo B8L będzie niższy niż w przypadku poprzednich modeli.

Nowy model B8L kontynuuje nacisk marki Volvo na kwestię bezpieczeństwa, a w wyposażeniu standardowym uwzględniono cały szereg funkcji. W skład standardowego wyposażenia tego pojazdu wchodzą: elektroniczny program stabilizacji (ESP), elektroniczny układ hamulcowy (EBS), system antypoślizgowy, ogranicznik prędkości i asystent ruszania pod górę.

"Nasz nowy produkt dowodzi, że rozumiemy wymagania rynku azjatyckiego w segmencie autobusów piętrowych przeznaczonych do transportu o wysokiej przepustowości", mówi Mead. "Stworzony przez nas całościowy pakiet świadczy o naszym doświadczeniu w tej dziedzinie i pozwala nam dostarczać naszym klientom produkt, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i niezawodności w tym segmencie".

Firma Volvo Buses rozpoczęła w regionie Azji i Pacyfiku szkolenia dla dealerów, dystrybutorów i operatorów, aby zapewnić zrozumienie nowej technologii Euro 6. "Dysponujemy jednym z najbardziej doświadczonych w regionie zespołów dealerów i dystrybutorów, gotowych do kontynuowania ich tradycji w świadczeniu światowej klasy usług dla naszych klientów", mówi Mead. "W skład naszych zespołów serwisowych w Hongkongu i Singapurze wchodzą jedni z najbardziej doświadczonych specjalistów z dziedziny autobusów piętrowych na całym świecie".

Nad pojazdami będzie czuwać sprawdzony pakiet usług firmy Volvo, łączący każdy pojazd z klientami, punktami serwisowymi i firmą Volvo Buses. Zdolność do zarządzania wydajnością pojazdu, zapewnienie zdalnej diagnostyki i gromadzenie danych eksploatacyjnych pozwalają firmie Volvo doradzać klientom, szybko rozpoznawać obszary wymagające poprawy lub takie, w których możliwe jest zapewnienie oszczędności. Model B8L może być również wyposażony w moduł I-Coaching firmy Volvo, urządzenie montowane na desce rozdzielczej, zapewniające kierowcy natychmiastową informację zwrotną na temat osiągów.

Klienci częścią projektu

W celu uzyskania informacji zwrotnych i uwag na temat trudnych warunków eksploatacyjnych w Hongkongu i Singapurze, firma Volvo Buses poprosiła kluczowych klientów z regionu Azji i Pacyfiku o przyłączenie się do procesu rozwojowego. Klienci mogli dostarczyć informacje oparte na ich doświadczeniu, a także odwiedzić w Szwecji ekipy projektowe firmy Volvo w kluczowych punktach procesu rozwoju produktu.

Jednym z klientów, który współpracował z Volvo, była firma SBS Transit z Singapuru.

SBS Transit jest bardzo zadowolona, że firma Volvo Buses wprowadza najnowocześniejszy autobus piętrowy B8L Euro 6. Cieszymy się, że mogliśmy wnieść kluczowy wkład w proces rozwoju tego produktu. W oparciu o nasze doświadczenie w eksploatacji ponad 1100 egzemplarzy piętrowych autobusów marki Volvo Euro 5, mogliśmy przekazać informacje i w ten sposób przyczynić się do zwiększenia wydajności nowego piętrowego autobusu tej marki. Nasze najszczersze gratulacje dla firmy Volvo Buses!", powiedział Gan Juay Kiat, prezes zarządu firmy SBS Transit Ltd (Singapur).



Sprawdź też:
Volvo
piętro
podwozie
Azja

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.