Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo z Srebrnym Listkiem CSR

infobus
28.04.2017 14:23
0 Komentarzy

Firma Volvo Polska po raz piąty została laureatem SrebrnegoListka CSR tygodnika Polityka. Wyróżnienie zostało przyznane w wynikuankietowego badania na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CorporateSocial Responsibility) i zrównoważonego rozwoju w największych polskichprzedsiębiorstwach.

Badanie jest prowadzone co roku przez tygodnik Polityka wewspółpracy z firmą Deloitte. Pytania dotyczą siedmiu najważniejszych dla CSRobszarów: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochronyśrodowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowaniaspołecznego. Bazują one na wytycznych międzynarodowej normy społecznejodpowiedzialności ISO 26000.

Srebrny Listek CSR POLITYKI otrzymują firmy, które w swojejcodziennej działalności operacyjnej deklarują uwzględnianie wszystkichkluczowych rozwiązań normy ISO 26000. Firmy te opierają swoje działania onajlepsze lokalne i globalne praktyki oraz stosują międzynarodowe standardy.Istotnym elementem ich zarządzania jest system zarządzania etyką oraz najwyższestandardy zarządzania personelem.

CSR w Volvo Polska

Volvo to jeden z największych światowych producentówautobusów i samochodów ciężarowych, posiadający długą tradycję w zakresiebezpieczeństwa drogowego. Firma stosuje w swoich pojazdach szereg innowacyjnychrozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów.Poza rozwojem produktów, dzieli się też wiedzą, prowadząc szkolenia, np. dlakierowców samochodów ciężarowych, służące podnoszeniu ich kompetencji, a tymsamym zwiększaniu bezpieczeństwa użytkowników dróg. Pracownicy firmy angażująsię natomiast w promowanie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym wśród dzieci wszkołach w ramach opracowanej przez Volvo kampanii Stop Look Wave (Zatrzymajsię Popatrz Pomachaj).

Firma przykłada też ogromną wagę do troski o środowiskonaturalne. Produkowane we wrocławskiej fabryce Volvo autobusy hybrydowe,hybrydowo-elektryczne i elektryczne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom wielueuropejskich miast prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznychśrodków transportu publicznego.

Volvo Polska kupuje 100% energii elektrycznej pochodzącejwyłącznie z odnawialnych źródeł, stosuje inteligentne oświetlenie w halachprodukcyjnych i prowadzi kampanię ekologiczną promującą segregowanie odpadówwśród pracowników firmy. W 2016 rokufirma zrewitalizowała i udostępniła nowyteren parkowy przy swojej siedzibie we Wrocławiu.

Dbając o pracowników, Volvo Polska podejmuje szereg działańzwiązanych m.in. z rozwojem w zakresie umiejętności zawodowych ipozazawodowych, promocją zdrowego trybu życia czy równowagi pomiędzy życiemprywatnym a zawodowym. W ramach promocji zagadnień związanych zbezpieczeństwem, pracownicy uczestniczą w szkoleniach z zakresu udzielaniapierwszej pomocy.

Istotną część działań CSR stanowią też inicjatywy prowadzonena rzecz społeczności lokalnych. Firma od wielu lat bierze udział w akcjicharytatywnej pod nazwą Fabryka Świętego Mikołaja organizowanej co roku przezwrocławską redakcję Gazety Wyborczej. Od wielu lat pracownicy angażują sięregularnie w akcje honorowego oddawania krwi organizowane przez pracodawcę.Firma bierze też udział w społecznych akcjach RCKiK apelujących o oddawaniekrwi.

W Volvo Polska funkcjonuje także program wolontariatupracowniczego, umożliwiający pracownikomrealizację projektów na rzecz społeczności lokalnych. Program ten i uczestniczący w nim wolontariusze firmyzostali wyróżnieni tytułem Dolnośląskiej Grupy Wolontariatu Pracowniczego Roku2016.

Ważnym obszarem społecznej odpowiedzialności są działania napolu edukacji. Volvo Polska współpracuje z uczelniami, m.in. z PolitechnikąWrocławską, w zakresie wymiany wiedzy i doświadczeń oraz w rozwoju programówdydaktycznych, obejmujących m.in. praktyki i staże studenckie. Wśród studentówpromuje także nowoczesne rozwiązania techniczne i organizacyjne realizowane wVolvo, poprzez włączanie pracowników firmy w prowadzenie wykładów i seminariówna uczelniach lub podczas targów pracy.

Komentarze