TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

W Bełchatowie będą kolejne Solarisy. Elektryczne i spalinowe!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.07.2018 13:00:46
fot. belchatow.pl

6 lipca Urząd Miasta w Bełchatowie rozstrzygnął dwuczęściowym przetarg na dostawę 6 pojazdów o długości 9 – 12 m. Podwójnym zwycięzcą postępowania został Solaris.

6 lipca Urząd Miasta w Bełchatowie rozstrzygnął dwuczęściowym przetarg na dostawę 6 pojazdów o długości 9 – 12 m. Podwójnym zwycięzcą postępowania został Solaris. Przekaże on miastu zarówno diesel jak i elektrobusy.

Przypomnijmy, że bełchatowski przetarg ogłoszono w pierwszej połowie kwietnia. Pisaliśmy o nim tutaj. Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania. W pierwszym miasto chciało wybrać dostawcę trzech autobusów z silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Pojazdy muszą posiadać nadwozia u długości 9 – 12 (+- 2%) i umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom. Nie mniej niż 27 osób ma mieć zapewniony przejazd na miejscach siedzących.

Z kolei w drugiej części bełchatowscy urzędnicy chcieli wyłonić dostawcę trzech elektrobusów z dedykowanym osprzętem do ładowania. I w tym przypadku muszą to być konstrukcje z nadwoziami o długości 9 – 12 m (+- 2%). Każdy z nich musi umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących.

W przypadku obydwu zleceń wymagano identycznego terminu dostawy. Autobusy i elektrobusy mają zostać przekazane miastu w ciągu 360 dni od podpisania umów.

5 czerwca upłynął termin składania ofert. Bełchatów na taborowe zakupy przygotował prawie tyle samo ile wskazano w ogłoszeniu o zamówieniu. Łącznie to było to 10 564 499,97 PLN brutto (8 589 024,36 PLN netto). Po rozdzieleniu na poszczególne zadania prezentuje się to następująco:

  • Zakup 3 autobusów spalinowych – 3 245 999,98 PLN brutto (2 639 024,37 PLN netto; wycena jednostkowa 879 674,79 PLN netto)
  • Zakup 3 elektrobusów wraz z ładowarkami – 7 318 999,99 PLN brutto (5 949 999,99 PLN netto; 1 983 333,33 PLN netto)

Miasto otrzymało oferty od dwóch producentów, jednak żadna nie zmieściła się w przyjętych szacunkach.

W zadaniu “spalinowym" jedynym oferentem był Solaris. Jego propozycja opiewała na 3 413 250 PLN brutto, a więc minimalnie powyżej budżetu. Cena za jednego Nowego Urbino 12, zapewne z kompletem downsizing'owym i w pakiecie z czteroletnią gwarancją całopojazdową dla Bełchatowa wyniosła więc 925 000 PLN netto.

W części na dostawę elektrobusów mieliśmy klasyk. Tańszy okazał się Solaris, który wyraził gotowość wykonania zamówienie za 7 4833 20 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową za e-busa wraz z pakietem do ładowania na poziomie 2 028 000 PLN netto. Jakie pojazdy by to były? Cena wydaje się wskazywać na Urbino 8,9LE electric, ale wymóg minimalnej pojemności przemawia za Nowym Urbino 12 electric .

Drugim, lecz droższym oferentem był Ursus. Producent z Lublina chciał sprzedać do Bełchatowa elektrobusy z ładowarkami za 7 633 130,31 PLN brutto, co daje cenę jednostkową 2 068 599 PLN netto. Tutaj również cena przemawiała za pojazdem z segment MIDI, a więc Ursusem CS10LFE, ale pojemność za większym metrażem.

Miesiąc czekaliśmy na rozstrzygnięcie. Bełchatowscy urzędnicy zdecydowali się na poszukanie dodatkowych pieniędzy i dzięki temu mogli ogłosić werdykt. Podwójnym zwycięzcą przetargu jest Solaris. W pierwszej części jak widać akceptacja jego oferty była formalnością. Natomiast w drugim zadaniu producent “jamników" miał dwa atuty w porównaniu z Ursusem. Była to przede wszystkim cena oraz lepszy wynik w ocenie technicznej. Ostatecznie wyszło 99 : 95,82 pkt dla Solarisa. Tym samym "jamniki" dołączą w przyszłym roku do swoich starszych o kilka lat "braci", jeszcze o rodowodzie w poprzedniej generacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bełchatów
UM
MZK Bełchatów
Solaris
Ursus
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.