Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus Expo 2019: Volvo z hybrydami, elektrobusem i premierowym autokarem!

infobus
13.03.2019 09:00
0 Komentarzy

Volvo przygotowało na teogoroczny Warsaw Bus Expo stoisko, które można określić mianem najbardziej miejskiego. Zgodnie z obietnicą producenta zaprezentował łącznie cztery autobus. To trzy typy zelektryfikowanych autobusów miejskich, wszystkie od tego samego przewoźnika- MPK Inowrocław. Nie można jednak zapomnieć o polskiej premierze autokaru z nowej serii 9000.

Na targach Warsaw Bus Expo w Nadarzynie Volvo prezentuje autobus w pełni elektryczny, autobus hybrydowy, a także elektryczną hybrydę (plug-in) – Volvo jest jedynym producentem autobusów miejskich o takim napędzie. Wszystkie te pojazdy są projektowane i produkowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo – największym zakładzie tego producenta w Europie i jednocześnie europejskim centrum kompetencyjnym autobusów. Wszystkie egzemplarze, które prezentuje w Nadarzynie producet regularnie kursują w Inowrocławiu.

Autobusy elektryczne Volvo doskonale sprawdzają się na trasach, gdzie wskazane jest utrzymanie poziomu spalin i hałasu na minimalnym poziomie. Volvo 7900 Electric, dzięki możliwości szybkiego ładowania (3 do 6 minut) na przystankach końcowych i dużej pojemności akumulatora, ma możliwości przewozowe nie mniejsze niż konwencjonalne autobusy o napędzie spalinowym. Autobus zużywa jednak o 80% mniej energii w porównaniu z napędem konwencjonalnym, porusza się cicho – na całej trasie napędzany jest wyłącznie energią elektryczną – nie emituje więc spalin, emisja dwutlenku węgla zredukowana zostaje o 99%.

Z kolei autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid jest z kolei wyposażony w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskuje energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i ma możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, na przykład podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełącza się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40%. mniej paliwa i emitują od 40 do 50%. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche.

Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) Volvo 7900 Electric Hybrid tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus może przejechać w trybie elektrycznym ok. 70% trasy (w zależności od warunków, w jakich się porusza), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni.

Polska premiera autokaru z nowej serii 9000
Podczas Warsaw Bus Expo Volvo prezentuje też po raz pierwszy publicznie na polskim rynku najnowszy autobus turystyczny z serii 9000, służący do przewozów turystycznych i liniowych. Autokary nowej serii zadebiutowały na rynku europejskim w maju ubiegłego roku, a klienci z całej Europy – m.in. z Norwegii, Litwy, Francji i Austrii, zamówili już ponad 150 autokarów Volvo 9700 i Volvo 9900. Również w tym przypadku wszystkie autokary są produkowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

W Nadarzynie można zobaczyć wszechstronne Volvo 9700 o wysokości 3,85 m, długości 14 m z silnikiem Volvo D11 Euro 6 o mocy 430 KM, wyposażone w skrzynię I-Shift. Dodatkowo należy pochwalić jego bardzo bogate wyposażenie. Pojazd ma dynamicznie zaprojektowane nadwozie o wyrazistych liniach, gładkich bokach i zaokrąglonych narożnikach, co zapewnia niski opór powietrza. Charakteryzuje się też niską wagą i nisko zawieszonym środkiem ciężkości, dzięki czemu lepiej się prowadzi.

Komentarze