Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus Expo: Iveco i sześciu partnerów w Polsce [FILM]

infobus
27.03.2019 10:00
0 Komentarzy

Podczas targów w Nadarzynie Iveco Polska tradycyjnie postawiłona bliski kontakt z polskimi firmami zabudowującymi. O zmianach, jakie następująw ofercie producenta opowiedział nam Micha Śliżak, odpowiedzialny w Iveco Poland za autobusowy biznes.

Na wspólnym stoisku Iveco Poland w Nadarzynie mogliśmyzobaczyć pojazdy trzech firm: Uni-Truck, SprintCar i Polster. Na gości czekały wyłącznie minibusy na baziefurgonów. Nowością był model 50C przystosowany do przewozu osóbniepełnosprawnych oraz zabudowa VIP na modelu 65C , przygotowana przez SprintCar. Na pozostałych stoiskach mogliśmy zobaczyć m.in. zabudowę turystyczną wyprodukowanąprzez Mercus oraz miejski model Urby w wykonaniu MMI.

Dwie bazy

Aktualnie zabudowy na Iveco bazują na dwóch furgonach:

  • 50C z dopuszczalną masą całkowitą na poziomie 5,6 t i zmożliwością transportu do 24 osobach na miejscach siedzących. Do tego dochodzi mniejszezużycie paliwa oraz większy komfort w zakresie zastosowanego zawieszenia;

  • 65C z dopuszczalną masą całkowitą na poziomie 6,5 t i zmożliwością transportu także osób na miejscach stojących. Ta wersja przeznaczona jest przede wszystkim podbardziej bogato wyposażone i cięższe zabudowy.

Polski rynek minibusów w zasadzie od zawsze należy do lokalnychfirm zabudowujących i dlatego Iveco Poland posiada w naszym kraju silną grupęsześciu certyfikowanych firm nadwoziowych.W ostatnim czasie dołączył do niech SprintCar, który produkuje swojepojazdy w wejherowskim zagłębiu minibusowym. Iveco chce pozycjonować pomorskie zabudowy w najwyższymsegmencie – VIP – i taką właśnie zabudowęSprintCar pokazał w Nadarzynie.

{https://vimeo.com/326790740}

Eko MINI

W zakresie zielonych napędów, warto przypomnieć, że jedynykoncern posiada w swojej ofercie seryjnie produkowanego elektrycznego minibusa- Daily Electric Minibus, który jak na razie nie robi jednak rynkowej furory.Głównie ze względu na swoją cenę. Dlatego zarówno w Europie , jak i w Polsce Ivecostawia bardziej na gazomobilność i w zasadzie na każdym kroku podkreśla istotneśrodowiskowe zalety gazu ziemnego, którego stosowanie pozwala na znacznąredukcję emisji najpopularniejszych zanieczyszczeń: powyżej 90%w przypadku NO2, 99% w przypadku cząstek stałych oraz 10%w przypadku CO2 – lub nawet 95%, jeżeli gaz ziemny zostanie zastąpiony biometanem.

Dla sektora transportu miejskiego i podmiejskiego Ivecooferuje pięć wersji Daily Hi-Matic Natural Power, czyli pojazdów zasilanych CNGi wyposażonych w8‑biegowe przekładnie automatyczne. Jak na razie ciesząsię one na naszym rynku umiarkowanym zainteresowaniem, ale coś zaczyna się ruszać.W maju firma Carpol przekaże klientowi swoją pierwszą gazową zabudowę w wersjiturystycznej, którą na pewno będziemy chcieli bliżej przedstawić w portalu.

Komentarze