TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ważny dzień dla Ursusa i Warszawy
- Opublikowano: 13.07.2017 16:44:21 64 komentarze
Ważny dzień dla Ursusa i Warszawy

Na 14 lipca 2017 r. MZA wyznaczyły termin dostawy kolejnych warszawskich autobusów z napędem elektrycznych - tym razem marki Ursus.

Jak poinformował nas Adam Sawicki, rzecznik przewoźnika, pierwsza partia pięciu elektrobusów ma planowano przyjechać 14 lipca. Kolejnych pięć egzemplarzy City Smile 12 LFE powinno pojawić się na terenie zajezdni "Woronicza" tydzień później, czyli w okolicy 21 lipca.

Z  informacji, którą przekazał nam nasz czytelnik, w czwartek z Lublina do Warszawy podobno zmierzał przynajmniej jeden transport z elektrycznym egzemplarzem City Smile. Jesteśmy na etapie weryfikacji tego doniesienia. Na razie bezskutecznie.

Dla Ursusa będzie to bardzo ważny dzień, gdyż terminowa dostawa autobusów może zmazać nie najlepsze wrażenie, jaki pozostało po dostawie pięciu pojazdów dla Torunia. To także pierwsze historycznie przekazanie autobusów elektrycznych przez lubelską firmę dla klienta, dlatego oczy całej branży w Polsce - w tym m.in. Zielonej Góry, która ma niebawem zadecydować o losie mega-przetargu na 47 takich pojazdów - będą zwrócone przez najbliższe dni właśnie na Warszawę.

Łącznie Ursus ma dostarczyć w tym roku do Warszawy 10 autobusów eklektycznych. Kolejnych 10 elektrobusów - ponownie marki Solaris - przyjedzie do Warszawy na początku 2018 roku. Będą to pierwsze warszawskie Nowe Urbino. Razem z dotychczas eksploatowanymi autobusami Solaris Urbino 12 electric daje to równą trzydziestkę elektrobusów w barwach MZA. Niezłe tempo…

Po naukę - do Warszawy

Tymczasem stolica chwili się swoimi elektrobusami i to także poza Europą. W lipcu Miejskie Zakłady autobusowe gościły przedstawicieli indyjskiego stanu Haryana położonego w północnym Pendżabie.

Egzotyczni goście pojawili się na zajezdni "Woronicza", gdzie oglądali proces ładowania autobusów z ładowarek typu plug-in. Sprawdzali też system działania ładowarki pantografowej na ulicy Spartańskiej. Zastosowane rozwiązania oglądała Kavita Jain, minister spraw lokalnych, członkowie rządu oraz przedstawiciele firmy JBM Company, indyjskiego partnera polskiego Solarisa.

Jak podkreśla w swoim komunikacie spółka, Miejskie Zakłady Autobusowe posiadające 10 elektrobusów (wraz z perspektywą rozszerzenia tego typu taboru do 160 pojazdów) oraz inne ekologiczne rozwiązania takie jak elektrownia słoneczna czy panele fotowoltaiczne stają się wzorem dla wielu miast świata. Firmy szykujące się do wprowadzenia komunikacji elektrycznej zjawiają się w Warszawie, aby podpatrzeć stosowane u nas rozwiązania i dopytać czy tabor bateryjny może być ekonomiczny i efektywny. Do dlatego w ostatnich latach pojawiały się u nas delegacje między innymi z Francji, Litwy, Indonezji czy Albanii.

Już za kilka tygodni MZA spodziewają się kolejnych gości – tym razem francuskich studentów, którzy na Woronicza będą uczyli się obsługi "elektryków".


Sprawdź też:
MZA Warszawa
Ursus
elektrobus
  • SO – 13.07.2017

    Z tego co wiadomo MZA jeszcze nie podpisało umowy na kolejne 10 elektryków, gdzie "najlepszą" ofertę zgłosił Solaris ;)

  • Strażak – 13.07.2017

    Ciekawie Kiedy Was rzecznik informował bo szansa że autobusy w liczbie 5 Będą jutro jest raczej marna

  • Wacek – 13.07.2017

    Czy ta ładowarka już działa?

  • Frugo – 13.07.2017

    Ja wale... Traktory gorsze od Solin. Mialem okazje jechać tym wynalazkiem. Nawet Libero dla mnie jest lepsze.
    @Wacek ładowarka chyba jeszcze przechodzi odbiory.
    Przy okazji. Wiadomo co z elektrycznym SU18? Jest jakaś data już znana?

  • Marcinek – 13.07.2017

    Miał przyjść miesiąc przed ursusami...

  • adrian – 13.07.2017

    Pierwsze elektryczne SU18 IV będą w Krakowie pod koniec lipca

  • Jakub – 13.07.2017

    @Marcinek: Jak miesiąc przed ursusami, skoro SU 18 IV Electric jest dopiero na testach producenckich?

  • Marcinek – 14.07.2017

    Tak wyczytałem w Klaksonie.

  • Rail – 14.07.2017

    Dlaczego przy Solarisie stają Hindusi?

  • Poinformowany – 14.07.2017

    Będą robić na Woronicza. Kobiety za sprzątaczki, mężczyźni za kółkiem.

  • Kindersztuba to podstawa – 14.07.2017

    I ten facet ciągle na wszystkich zdjęciach z rękami w kieszeniach. Co on tam TRZYMA ?

  • Witek – 14.07.2017

    Jak to co? A co Ty masz w spodniach :)

  • AK – 14.07.2017

    co do umowy na elektryki Solarisa to
    ma zostać podpisana we wtorek
    o 8 30.

  • Mateo – 14.07.2017

    @AK Nareszcie, o ile to sprawdzona informacja.

  • max – 14.07.2017

    Pierwszy elektryk 18 metr IV serii już w Krakowie !

  • Lechu – 14.07.2017

    przyjechały te elektryki czy nie ?
    Oby nie było powtórki z Torunia

  • Strażak sam – 14.07.2017

    Przyszły tydzień najwcześniej może jeden przyjedzie

  • Warszawiak – 14.07.2017

    @Max Niemożliwe, zgodnie z zapowiedziami MZA pierwszy seryjny przegubowy elektryczny Solaris IV generacji będzie jeździł po ulicach Warszawy!

  • tramway – 14.07.2017

    @Warszawiak - Jest już w Krakowie w zajezdni Wola dziś rano na lawecie przyjechał kolejne dwa mają być na drugi tydzień

  • brożek – 14.07.2017

    Jest nawet foto krakowskiego elektryka 18/IV z PKK
    https://www.facebook.com/PKKinfo/photos/a.252022908182581.78336.128290123889194/1667259773325547/?type=3&theater

  • Warszawiak – 14.07.2017

    Ale warszawski musi wyjechać pierwszy i basta!

  • ufoludek – 14.07.2017

    Nie jest ważne który pierwszy wyjedzie i tak pierwszym klientem w Polsce który zakupił przegubowego elektryka od Solarisa jest PKM Jaworzno. Dopiero po tym fakcie inni spostrzegli, że zostali w tyle i zaczęli śrubować termin dostawy aby być przed Jaworznem..........

  • kloss – 14.07.2017

    Jaworzno zamówiło 18-metrowce IV gen ??

  • Nikos – 15.07.2017

    Ursus w Warszawie...... powtórka z Torunia. Podczas załadunku na lawety w trzech sztukach po wypadały szyby. I kilka innych rzeczy jest nie tak. Stąd decyzja o wstrzymanie póki co dostaw,

  • Witek – 15.07.2017

    A niektórzy i tak będą klepać brawo Ursus.

  • Pan Tadeusz – 15.07.2017

    Czyli szykuje się powtórka z Torunia... Po co pchają się w produkcję autobusów, skoro mają pełno zamówień na traktory?

  • Mirek – 15.07.2017

    @kloss tak i to zdaje się że aż 9 sztuk!

  • xyz – 15.07.2017

    Ursusy nie przyjadą do Warszawy dopóki... nie usuną wady fabrycznej.

  • Arek – 15.07.2017

    Szukałem jakiegoś infa,że elektrobusy nie dojechały do Warszawy,to może jednak dojechały

  • Strażak sam – 15.07.2017

    @arek znajdź info że dojechaly jak nie ma takiego info to znaczy nie dojechaly

  • wrend – 15.07.2017

    AMZ chyba przeklina że się połączył z Ursusem

  • ttt – 16.07.2017

    A w Krakowie już cała 20 wszystkie 4 generacji w tym 3 sztuki 18 m

  • max – 16.07.2017

    @ttt - A wszystkie 77 diesle już dojechały ?

  • Jakub – 16.07.2017

    @xyz: czyli możliwe, że wcale nie przyjadą.

  • ufoludek – 17.07.2017

    Chyba gaśnie już gwiazda Ursusa. Zanosi się na powtórkę Gazeli

  • looool – 17.07.2017

    @ufoludek: co ty tam wiesz o Ursusie. Ursusik się dopiero rozkręca :)

  • ufoludek – 17.07.2017

    @looool powiedz to klientom którzy czekają na zamówiony produkt i sypią im się wskaźniki projektów z tego powodu

  • abcdef – 17.07.2017

    @xyz: a jakieś potwierdzenie? bo rzucać słowa na wiatr to potrafi każdy :)

  • kamil – 17.07.2017

    o jakiej wadzie fabrycznej mowa? ktoś coś wie? nie znalazłem nic w internecie

  • Strażak sam – 17.07.2017

    To jest jedna Wielka wada fabryczna wystarczyło obejrzec prototyp na Jakiś targach

  • jehehehe – 17.07.2017

    e tam od razu wada, pewnie solaris siedzi i komentuje na niekorzysc ursusa bo się boi, że Zarajczykowi idzie coraz lepiej!

  • ufoludek – 17.07.2017

    @jehehehe Zarajczykowi idzie właśnie coraz gorzej bo traci wiarygodność a jest spółką giełdową

  • Minionek – 17.07.2017

    W czym problem panie i panowie? Warszawa parę dni bez Ursusa sobie poradzi ale za to wyjdzie dużo taniej po nałożeniu kar.

  • Ren – 17.07.2017

    Myślę, że Ursus Warszawy nie przeżyje... Zjedzą ich karami...

  • ufoludek – 17.07.2017

    @minionek Ciekawa logika. Niech spóźniają się jak dłużej to wtedy autobusy będą za darmo :( Tylko dostawca padnie i MZA zostanie sam z bublem przez wiele lat bez wsparcia, gwarancji i serwisu. Jak Solbusy w Częstochowie., Ech szkoda gadać tym bardziej, że z Ursusem fotografowali się ostatnio często Wicepremierzy, że o Prezydencie nie wspomnę

  • z – 17.07.2017

    Ursus dostał zielone światło , ale okazał się niewypał . Dobra zmiana wciąż pomaga ,ale nie wychodzi .Na papierze pięknie to wygląda ,prawda jednak inna . Tylko głupi ( seryjne ) prototypy kupi ,a jak kupisz twoja wola części wytniesz z parasola . Gdy autobus mchem zarasta wtedy czysty urząd miasta . Taka to jest polska racja by marnować budżet miasta . Trochę mi się zrymowało ale to dla Ursusa chwały .

  • Jarek – 18.07.2017

    Ursus współpracuje z firmami oraz ośrodkami badawczymi w celu poprawy jakości produktów, a już teraz są one chwalone więc w przyszłości będzie tylko lepiej i więcej autobusów Ursusa.

  • Maniek – 18.07.2017

    Ursus ma mały problem z homologacją baterii, a autobusy dla Warszawy są już wyprodukowane w fabryce i czekają na dopuszczenie takie sprawy się zdarzają i nie są bezpośrednią winą Ursusa.

  • Strażak Sam – 18.07.2017

    @maniek widziałeś je czy tylko przepisujesz tekst z innego artykułu???

  • z – 18.07.2017

    Maniek Jarek powiedzcie dlaczego to wszystko zdarza się tylko Ursusowi . Reszta firm jakoś tego problemu nie ma . Ursus chciał wejść przebojem ,ale okazał się falstart . To trzeba poprzeć testami próbami homologacjami ,a nie tylko pomysłami . Pomysły są dobre ale niedopracowane więc wychodzi kicha . Jesteście w błędzie ze inne firmy nie współpracują z uczelniami czy ośrodkami badawczymi ,one mają się lepiej . Produkują kilka PROTOTYPÓW poddanych próbą ,Ursus kto wie ile ? Sprzedają co im wyjdzie seryjnie , dlatego wychodzi salceson . Jeśli czekają na dopuszczenie to dlaczego nie w stolicy ,co im jeszcze brakuje kół?

  • Jarek – 24.07.2017

    Skąd Ty takie informacje masz, że homologacji niema, że testów nie robili. Testy były przed podpisaniem umowy z Warszawą.

  • Daniel – 24.07.2017

    Ursus wciąż się rozwija co nie świadczy o tym, że aktualnie produkujące pojazdy nie są odpowiednie. Jak na początku rozwoju produkują dobrej jakości produkty to co będzie gdy się rozwiną dzięki współpracy z ośrodkami badawczymi.

  • Wojtek – 24.07.2017

    Świetnie rozwijająca się firma, podpisali kolejną umowę o współprace z Politechniką z Monachium, które umocni jakość projektu e-busu Ursusa.

  • Krystian – 24.07.2017

    Piękny autobus, widać potencjał w spółce!

  • Maks – 24.07.2017

    Kolejny kontrakt, a za nim kolejne. Dobrze, że Polska firma z tradycją rozwija się i zdobywa kolejne kontrakty!

  • z – 25.07.2017

    @Jarek jedno pytanie : czy widziałeś np przegubowy trolejbus Ursusa ? Bo ja nie ,więc jak może być sprzedawany . Gdzie testy , próby ,homologacje , CZY MOŻNA COŚ TAKIEGO SPRZEDAĆ ? TYLKO LUBLIN się odważył kupić coś co nie istnieje .Czy to jest aby normalne że Ursus to wszystko załatwi w jeden dzień . Tylko terminy niewykonalne i to jest to czego nie mogą przeskoczyć .

  • Jarek – 26.07.2017

    Ursus stawia na rozwój produkuje prototypy którymi przekonuje do inwestycji w ich produkty. Jeżeli wykonują dobrej jakości produkt to wszystkie ich produkcje będą na tym samym poziomie.

  • Staszek – 26.07.2017

    Widać, że Ursus dąży do ciągłego ulepszania swoich projektów. Firma podejmuje się kolejnych działań, które pomogą jej udoskonalać produkcję!

  • Włodek – 26.07.2017

    Obrali dobry kierunek-elektormobilność to przyszłość motoryzacji!

  • Maniek – 26.07.2017

    Każda firma wprowadzając nowy produkt musi najpierw przekonać do kupującego. Ursus prezentował prototypy, które spełniły oczekiwania.

  • Amadeusz – 26.07.2017

    Jak widać, autobusy Ursusa są dobrej jakości bo coraz częściej są wybierane przez Polskie miasta. Firma się rozwija i stawia na innowacyjne rozwiązania.

  • Wiktor – 26.07.2017

    Jakość Ursusa widać po informacjach w necie o współpracy Ursusa z Platige image oraz Politechniką Monachijską...

  • Maksymilian – 26.07.2017

    Ursus wraca do Warszawy, miasto się przekona i pewnie wybierze go ponownie!

  • Ania – 26.07.2017

    Kiedy będzie już na ulicach naszego miasta? Nie mogę się doczekać przejażdżki naszym Ursusem do Ursusa:D

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.