TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wchodzi trzecia generacja Sprintera! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.02.2018 15:30:19
Wchodzi trzecia generacja Sprintera! [FILM]

6 lutego miała miejsce światowa premiera Nowego Sprintera w Duisburgu. Pojazd można zamawiać już teraz, a pierwsze odbiory zaczną się od czerwca.

6 lutego miała miejsce światowa premiera Nowego Sprintera w Duisburgu. Pojazd można zamawiać już teraz, a pierwsze odbiory zaczną się od czerwca.

W skrócie Sprinter III generacji to:

  • poprawiona stylistyka

  • więcej możliwości dzięki napędowi na przednią oś

  • osiem pakietów z nowymi usługami łączności Mercedes PRO connect

  • ergonomiczna kabina czyni go wyjątkowym miejscem pracy

  • dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera - razem to ponad 1700 różnych opcji.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-Benz Sprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom. Dzisiaj trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów świętuje światową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu. Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter.

Z kolei w 2019 roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera. Zobaczcie, jak wygląda Nowy Sprinter w wersji pasażerskiej (oczywiście z fabryczną zabudową Mercedesa - na polską zabudowę musimy jeszcze chwilę poczekać):


Napęd na przednią oś

Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.

Praktyczne wnętrze

Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.

Przewóz osób

Segment przewozów osobowych obejmuje różne grupy docelowe, z których każda ma własne specyficzne wymagania. Operatorzy oczekują niezawodnego pojazdu, dzięki któremu będą mogli sprostać presji kosztowej w publicznym i prywatnym transporcie pasażerskim. Czynniki ważne dla kierowcy to jakość fotela i ergonomiczny kształt obszaru roboczego. Jeśli pojazdy są wykorzystywane do świadczenia usług przewozowych i promowania wizerunku firmy, jakość i nowoczesny design są tak samo ważne jak luksusowe i wygodne wnętrze.

Nowe koncepcje mobilności, które obejmują również obszary wiejskie, wymagają większej indywidualizacji lokalnego transportu publicznego. Ustalanie tras i rozkładów jazdy stanie się przeszłością. Wizja zindywidualizowanego transportu publicznego staje się możliwa dzięki usługom łączności sieciowej. Pasażerowie będą mogli korzystać z aplikacji, aby zamówić usługę przejazdu nowym Sprinterem. W tym scenariuszu przyszłości przesłane w ten sposób zgłoszenia będą automatycznie wyświetlane w systemie telematycznym, który sam dostosuje trasę, zwracając należytą uwagę na bieżącą sytuację na drodze. Nowy Sprinter nie tylko odbiera, ale także wysyła dane. W przyszłości czujniki foteli będą rejestrować liczbę pasażerów, zgłaszać je do aplikacji i uzgadniać zgłoszenia oraz dostępną przepustowość. Zapewnia to optymalne wykorzystanie usługi.

Jednak pasażerowie nie tylko chcą być przewożeni z punktu A do punktu B, ale także, w jak największym komforcie, chcą dobrze wykorzystać czas spędzony w podróży. Koncepcja wnętrza nowego Sprintera jest idealnie dopasowana do takich potrzeb, również pod względem digitalizacji: gniazda USB zapewniają możliwość ładowania urządzeń, a opcjonalny hotspot WiFi indywidualne połączenia ze światem cyfrowym. Centralnym elementem jest system multimedialny MBUX, sterowany za pomocą ekranów dotykowych lub kierownicy wielofunkcyjnej.

Jak w aucie

Wyższy standard, znany z samochodów osobowych, zarówno w części przedniej jak i z tyłu, spełnia różne oczekiwania i potrzeby wszystkich grup docelowych. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu pneumatycznemu pasażerowie mogą się cieszyć poziomem komfortu, do którego przywykli w autach osobowych. System klimatyzacji umieszczony na dachu umożliwia indywidualną regulację w części pasażerskiej, a ogrzewanie dodatkowe jest dostępne dla każdego miejsca – te rozwiązania pomagają zadbać o dobre samopoczucie wszystkich osób podczas podróży.

Wreszcie – element kluczowy, który przesądza o wyjątkowości nowego Sprintera, szczególnie w zastosowaniach takich jak transfer wahadłowy pasażerów z i na lotnisko lub inne miejsce. Nowy Sprinter jako jedyny w segmencie dużych samochodów dostawczych został wyposażony w sześciocylindrowy silnik, który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, umożliwia mu pracę najwyższej jakości nawet w najbardziej wymagającym transporcie pasażerskim.

Bezpieczeństwo również odgrywa kluczową rolę. W nowym Sprinterze kierowcę wspierają innowacyjne systemy bezpieczeństwa i asystujące na poziomie znanym z samochodów osobowych. Są wśród nich oparty na radarach adaptacyjny tempomat DISTRONIC, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist i ATTENTION ASSIST. W standardzie dostępny jest też System Crosswind Assist. Opcjonalny pakiet Parking, obejmujący kamerę 360-stopniową w połączeniu z 10,25-calowym systemem multimedialnym MBUX, pomaga kierowcy wybrnąć z kłopotliwych sytuacji w ciasnych uliczkach lub przy ograniczonej widoczności. Traffic Sign Assist zwraca szczególną uwagę na ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu i zakazy wyprzedzania oraz ich anulowanie. Nowością w Sprinterze jest też czujnik deszczu z systemem mokrych wycieraczek. Płyn do spryskiwaczy przepuszczany jest przez ramiona wycieraczek, rozpylany bezpośrednio przed piórami wycieraczek i natychmiast zmywany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Sprinter
  • Marcin Głowacki – 09.02.2018

    Sprinter sie skonczyl na modelu 312 , 416

  • Kosma Klejnowski – 09.02.2018

    Ciekawe czy będzie gnił jeszcze szybciej niż poprzednia generacja 😂😂😂

  • Andrzej Pionka – 09.02.2018

    To jest jakis nedzny facelifting. Nowa generacja jest jedynie u craftera. To jakas kpina. Na to ludzie czekali tyle czasu? Z boku w ogole sie nie zmienil.

  • Marek Krzysztof Truszkowski – 09.02.2018

    A to nasz Auto Cuby model 2018 🙄🙃

  • Piotrek Smolarczyk – 10.02.2018

    Ciekawy jestem ile takie cacko będzie kosztowało i czy to prawda że mercedes będzie robił zabudowę na autobus ktoś coś wie?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.