TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wchodzi trzecia generacja Sprintera! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.02.2018 15:30:19
Wchodzi trzecia generacja Sprintera! [FILM]

6 lutego miała miejsce światowa premiera Nowego Sprintera w Duisburgu. Pojazd można zamawiać już teraz, a pierwsze odbiory zaczną się od czerwca.

6 lutego miała miejsce światowa premiera Nowego Sprintera w Duisburgu. Pojazd można zamawiać już teraz, a pierwsze odbiory zaczną się od czerwca.

W skrócie Sprinter III generacji to:

  • poprawiona stylistyka

  • więcej możliwości dzięki napędowi na przednią oś

  • osiem pakietów z nowymi usługami łączności Mercedes PRO connect

  • ergonomiczna kabina czyni go wyjątkowym miejscem pracy

  • dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera - razem to ponad 1700 różnych opcji.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-Benz Sprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom. Dzisiaj trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów świętuje światową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu. Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter.

Z kolei w 2019 roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera. Zobaczcie, jak wygląda Nowy Sprinter w wersji pasażerskiej (oczywiście z fabryczną zabudową Mercedesa - na polską zabudowę musimy jeszcze chwilę poczekać):


Napęd na przednią oś

Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.

Praktyczne wnętrze

Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.

Przewóz osób

Segment przewozów osobowych obejmuje różne grupy docelowe, z których każda ma własne specyficzne wymagania. Operatorzy oczekują niezawodnego pojazdu, dzięki któremu będą mogli sprostać presji kosztowej w publicznym i prywatnym transporcie pasażerskim. Czynniki ważne dla kierowcy to jakość fotela i ergonomiczny kształt obszaru roboczego. Jeśli pojazdy są wykorzystywane do świadczenia usług przewozowych i promowania wizerunku firmy, jakość i nowoczesny design są tak samo ważne jak luksusowe i wygodne wnętrze.

Nowe koncepcje mobilności, które obejmują również obszary wiejskie, wymagają większej indywidualizacji lokalnego transportu publicznego. Ustalanie tras i rozkładów jazdy stanie się przeszłością. Wizja zindywidualizowanego transportu publicznego staje się możliwa dzięki usługom łączności sieciowej. Pasażerowie będą mogli korzystać z aplikacji, aby zamówić usługę przejazdu nowym Sprinterem. W tym scenariuszu przyszłości przesłane w ten sposób zgłoszenia będą automatycznie wyświetlane w systemie telematycznym, który sam dostosuje trasę, zwracając należytą uwagę na bieżącą sytuację na drodze. Nowy Sprinter nie tylko odbiera, ale także wysyła dane. W przyszłości czujniki foteli będą rejestrować liczbę pasażerów, zgłaszać je do aplikacji i uzgadniać zgłoszenia oraz dostępną przepustowość. Zapewnia to optymalne wykorzystanie usługi.

Jednak pasażerowie nie tylko chcą być przewożeni z punktu A do punktu B, ale także, w jak największym komforcie, chcą dobrze wykorzystać czas spędzony w podróży. Koncepcja wnętrza nowego Sprintera jest idealnie dopasowana do takich potrzeb, również pod względem digitalizacji: gniazda USB zapewniają możliwość ładowania urządzeń, a opcjonalny hotspot WiFi indywidualne połączenia ze światem cyfrowym. Centralnym elementem jest system multimedialny MBUX, sterowany za pomocą ekranów dotykowych lub kierownicy wielofunkcyjnej.

Jak w aucie

Wyższy standard, znany z samochodów osobowych, zarówno w części przedniej jak i z tyłu, spełnia różne oczekiwania i potrzeby wszystkich grup docelowych. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu pneumatycznemu pasażerowie mogą się cieszyć poziomem komfortu, do którego przywykli w autach osobowych. System klimatyzacji umieszczony na dachu umożliwia indywidualną regulację w części pasażerskiej, a ogrzewanie dodatkowe jest dostępne dla każdego miejsca – te rozwiązania pomagają zadbać o dobre samopoczucie wszystkich osób podczas podróży.

Wreszcie – element kluczowy, który przesądza o wyjątkowości nowego Sprintera, szczególnie w zastosowaniach takich jak transfer wahadłowy pasażerów z i na lotnisko lub inne miejsce. Nowy Sprinter jako jedyny w segmencie dużych samochodów dostawczych został wyposażony w sześciocylindrowy silnik, który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, umożliwia mu pracę najwyższej jakości nawet w najbardziej wymagającym transporcie pasażerskim.

Bezpieczeństwo również odgrywa kluczową rolę. W nowym Sprinterze kierowcę wspierają innowacyjne systemy bezpieczeństwa i asystujące na poziomie znanym z samochodów osobowych. Są wśród nich oparty na radarach adaptacyjny tempomat DISTRONIC, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist i ATTENTION ASSIST. W standardzie dostępny jest też System Crosswind Assist. Opcjonalny pakiet Parking, obejmujący kamerę 360-stopniową w połączeniu z 10,25-calowym systemem multimedialnym MBUX, pomaga kierowcy wybrnąć z kłopotliwych sytuacji w ciasnych uliczkach lub przy ograniczonej widoczności. Traffic Sign Assist zwraca szczególną uwagę na ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu i zakazy wyprzedzania oraz ich anulowanie. Nowością w Sprinterze jest też czujnik deszczu z systemem mokrych wycieraczek. Płyn do spryskiwaczy przepuszczany jest przez ramiona wycieraczek, rozpylany bezpośrednio przed piórami wycieraczek i natychmiast zmywany.



Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Sprinter
  • Marcin Głowacki – 09.02.2018

    Sprinter sie skonczyl na modelu 312 , 416

  • Kosma Klejnowski – 09.02.2018

    Ciekawe czy będzie gnił jeszcze szybciej niż poprzednia generacja 😂😂😂

  • Andrzej Pionka – 09.02.2018

    To jest jakis nedzny facelifting. Nowa generacja jest jedynie u craftera. To jakas kpina. Na to ludzie czekali tyle czasu? Z boku w ogole sie nie zmienil.

  • Marek Krzysztof Truszkowski – 09.02.2018

    A to nasz Auto Cuby model 2018 🙄🙃

  • Piotrek Smolarczyk – 10.02.2018

    Ciekawy jestem ile takie cacko będzie kosztowało i czy to prawda że mercedes będzie robił zabudowę na autobus ktoś coś wie?

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.