TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Węglik krzemu w elektromobilności. Po Medcomie - Bosch
- Opublikowano: 08.10.2019 12:00:03 1 komentarz
Węglik krzemu w elektromobilności. Po Medcomie - Bosch

Bosch wyprodukuje mikroczipy zwiększające zasięg baterii samochodowych.

Niemiecki producent części motoryzacyjnych Robert Bosch w 2020 r. rozpocznie produkcję nowej generacji wydajnych energetycznie mikroczipów dla pojazdów elektrycznych - podała w poniedziałek agencja Reutera.

Zgodnie z założeniami producenta, mikroczipy mogłyby znaleźć zastosowanie w seryjnych samochodach elektrycznych w 2023 r. Urządzenia mają wykorzystywać system odpowiadający za przekazywanie prądu w obu kierunkach między baterią i układem napędowym; system będzie tworzony z węglika krzemu (SiC), materiału półprzewodnikowego zaprojektowanego, aby wytrzymywać wyższe temperatury i napięcia występujące w energoelektronice.

Przypomnijmy, że technologię bazującą na węgliku krzemu od dwóch lat stosuje i rozwija polski Medcom, który  należy obecnie do nielicznych firm na świecie, które specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach. Generalnie to innowacyjne podejście pozwala tworzyć lżejsze i mniejsze urządzenia energoelektroniczne osiągające wyższą sprawność energetyczną. Teraz do tego grona dołączy także Bosch.

Węglik krzemu

Jak wskazali przedstawiciele Boscha, chociaż produkcja węglika krzemu jest bardziej skomplikowana, to ma on lepsze właściwości przewodzące niż powszechnie stosowany krzem i wytraca mniej energii w postaci ciepła.

"Półprzewodniki z węglika krzemu wnoszą więcej mocy do pojazdów elektrycznych. Dla kierowców oznacza to zwiększenie zasięgu o 6 proc." - wyjaśnił członek zarządu Bosch Harald Kroeger.

Według koncernu większy zasięg baterii powinien wpłynąć na zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych. Badania, na które powołuje się niemiecki producent wskazują, że 42 proc. konsumentów nie brałoby pod uwagę zakupu samochodu zasilanego baterią z powodu ograniczonego zasięgu i strachu przed utknięciem w drodze bez możliwości doładowania.

Globalny zasięg

Nowa generacja mikrochipów zostanie wyprodukowana w fabryce Boscha w Reutlingen, w południowej części Niemiec - poinformował koncern. Nie podał, jakie koncerny zdecydowały się na wykorzystanie mikroczipu. Serwis Automotive News przypomniał jednak, że kluczowymi klientami niemieckiego producenta części są m.in. Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz, które rozszerzają swoje oferty modeli elektrycznych.

Jak wynika z szacunków branży motoryzacyjnej, przeciętny samochód zawiera chipy o wartości 370 dolarów, ale kwota ta wzrasta o 450 dolarów w przypadku bezemisyjnych pojazdów elektrycznych - wskazał Reuters. Kolejny tysiąc dolarów zostanie przeznaczony w przyszłości na czipy dla samochodów autonomicznych, co sprawi, że półprzewodniki będą okazją do rozwoju w branży samochodowej, borykającej się obecnie ze stagnacją sprzedaży.

Według firmy Strategy Analytics Bosch zajął w ubiegłym roku pozycję szóstego największego dostawcy na wartym 38 mld dolarów rynku półprzewodników samochodowych, z udziałem 5,4 proc.

W Dreźnie we wschodniej części Niemiec Bosch buduje obecnie fabrykę półprzewodników o grubości 300 mm. Inwestycja o wartości miliarda euro jest największym indywidualnym projektem w historii firmy - podał Automotive News.

W 2018 r. sprzedaż niemieckiego dostawcy części samochodowych osiągnęła poziom 46,5 mld dolarów. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Snoke – 08.10.2019

    Medcom jako jedna z nielicznych firm? Mają technologię od Mitsubishi... A na rynku są jeszcze m.in. Fuji, Infineon, Littelfuse, On Semiconductor, STMicroelectronics, Rohm, Toshiba, Wolfspeed i wielu innych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.