TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wielki bój o limanowskie autobusy. Aż pięć ofert
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.07.2020 19:00:44
Wielki bój o limanowskie autobusy. Aż pięć ofert

16 lipca Limanowa otworzyła oferty na zakup 5 szt. autobusów z silnikami diesla, a tam aż pięć propozycji od producentów autobusów, w tym cztery mieszczące się w budżecie.

16 lipca Limanowa otworzyła oferty na zakup 5 szt. autobusów z silnikami diesla. Miasto dostało aż pięć propozycji od producentów autobusów, w tym cztery mieszczące się w budżecie.

Przypomnijmy, że wcześniej Limanowa zmieniła taborowe zdanie i po pierwszym nieudanym przetargu na elektryki, przekonwertowała unijne zamówienie na pojazdy z silnikami diesla i jak się dzisiaj okazało – pod względem liczby oferentów i poziomu cen – było to dobre posunięcie.

Jakie autobusy?

Limanowa chce kupić pięć niskopodłogowych autobusów o napędzie spalinowym. Mają być one objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. Postawiono na szeroki zakres metrażu, bo dopuszczono do przetargu konstrukcje o długości od 10 do 12 m. Wymagania wobec napędu są bardzo ogólne. Wystarczy, aby autobusy posiadały silniki diesla spełniające normę Euro 6 i nie słabsze niż 210 kW. Miasto nie precyzuje wymagań wobec skrzyni biegów.

Co ciekawe Limanowa zastosowała tylko dwa kryteria oceny ofert i to bez kryterium technicznego. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje:

  • cena - 60% wagi

  • pięcioletnia gwarancja całopojazdowa - 40%

Pięć ofert

Przy tak ogólnych wymaganiach i sporych dopuszczeniach w ramach składanych pytań od oferentów (m.in. zamówienie objęło także konstrukcje niskowejściowe), dzisiaj Limanowa mogła się cieszyć sporą liczbą ofert  dobrymi cenami. Tego można było się spodziewać, natomiast warto zauważyć, że w tym boju nie uczestniczyli główni miejscy gracze w Polsce, czyli Solaris, MAN i Mercedes-Benz.

Na początek informacje o budżecie, który wynosi 5.500.000,00 PLN brutto, czyli 4.471.544,70 PLN netto, co daje jednostkowy koszt limanowskiego autobusu na poziomie 894.308,94 PLN netto. To bardzo ekonomicznym poziomem. A mimo to o ten kontrakt ubiega się aż pięć firm, z czego wszystkie zaproponowały wydłużony, - do 60 miesięcy - okres gwarancji, a cztery złożyły oferty mieszczące się w budżecie.  To:

  • Autosan z ceną 5.471.470,50 PLN brutto / 4.448.350 PLN netto, co daje jednostkowa kwotę najpewniej za model Sancity 12LF na poziomie 889.670 PLN netto;

  • MMI z ceną 5.896.620,00 / 4.794.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model Bredamenarini Citymood na poziomi 958.800 PLN netto;

  • SOR z ceną 5.242.875,00 PLN brutto / 4.262.500 PLN netto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model BN10,5 na poziomie 852.500 PLN netto;

  • ABP Bus & Coach z ceną 5.165.385,00 / 4.199.500 PLN netto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model Iveco Crossway 108LE na poziomie 839.900 PLN netto;

  • Busimport.pl z ceną 5.466.120,00 PLN brutto / 4.444.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę najpewniej za model Isuzu Citiport na poziomie 888.800 PLN netto;

W tej sytuacji to ABP z modelem Crossway może już powoli myśleć o zwycięstwie w Limanowej. Czekamy oczywiście na wynik prac komisji przetargowej i ostateczną punktację.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Limanowa
Iveco
SOR
Autosan
Isuzu
Bredamenarini