TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wielki pojedynek w Przemyślu: Autosan, Ursus, R&G, Pixel i SIMS
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.10.2017 16:00:20 37 komentarzy
fot. Autosan

12 października Przemyśl otworzył oferty w trzyczęściowym przetargu na dostawę 15. nowych autobusów oraz wyposażenia elektronicznego. Miasto otrzymało oferty od pięciu firm. Nie było wśród nich Solarisa... Wygląda na to, że czeka nas jeden bardzo ciekawy debiut.

Przypomnijmy, że przemyski przetarg ogłoszono pod koniec sierpnia. Pierwsze dwa przetargowe zadania dotyczą wyboru dostawcy łącznie 15 nowych autobusów klasy MAXI. W części pierwszej urzędnicy wyłonią firmę, która sprzeda do Przemyśla 13 pojazdów z silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. W drugiej natomiast zostanie wybrany dostawca dwóch autobusów standardowych z napędem na CNG.

W obu częściach kryteria oceny ofert mają identyczną wagę. Cena to maksymalnie 60% przetargowych punktów. 25% przeznaczono na ocenę techniczną oferowanych autobusów. Z kolei pozostałe 15% można wywalczyć dzięki odpowiednim warunkom gwarancji.

W ostatniej części miasto chce wyłonić dostawcę urządzeń elektronicznych. Będzie to 40 kompletów dla autobusów nowych i już eksploatowanych w Przemyślu. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej, kasowniki i system monitoringu wizyjnego. Z już użytkowanych w mieście pojazdów komplety trafią do 12 Otokarów Vectio 250LE, dwóch Solarisów Urbino 10, jednego Urbino 12 CNG, sześciu Jelcz PR 110 i czterech 120M. Dodatkowo wybrana firma dostarczy i zamontuje system zliczania pasażerów w dwóch autobusach oraz system zajezdniowy z oprogramowaniem dyspozytorskim i wyposażeniem dodatkowym.

Kryteria oceny ofert w ostatniej części są trzy. Cena to maksymalnie 60%. Po 20% można uzyskać w ocenie technicznej i odpowiednio korzystnym warunkom gwarancji.

Do dziś magistrat czekał na oferty. Przedstawiło je pięć firm. Przemyscy urzędnicy na sfinansowanie wszystkich zadań przetargowych przygotowali 17 206 470 PLN brutto (13 989 000 PLN netto). Propozycje, które otrzymali w znakomitej większości mieszczą się w szacunkach miasta, a więc najprawdopodobniej nie będzie konieczności powtarzania którejkolwiek z przetargowych części. Zatem po kolei.

Spalinowy pojedynek Podkarpacia i Lubelszczyzny

Na zakup 13 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6 miasto chce przeznaczyć 11 992 500 PLN brutto. Oznacza to, że jednostkowy koszt jednego takiego pojazdu miasto oszacowało na 750 000 PLN netto. To tanio lecz obie oferty, w tym zadaniu mieszczą się w możliwościach finansowych Przemyśla.

Pierwszą przedstawił Ursus Bus, który za trzynaście autobusów typu CS12LF chciałby zainkasować 11 672 700 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 730 000 PLN netto. Cenowo producenta z Lublina nieznacznie przebił jednak Autosan. Jego "spalinowa" oferta dla Przemyśla opiewa na 11 496 810 PLN brutto. Daje to cenę za jednego SanCity 12LF w wysokości 719 000 PLN netto. Wygląda więc na to, że producent z Sanoka jest bliski zdobycia kolejnego większego zamówienia z województwa podkarpackiego po Rzeszowie.

Seryjny debiut gazowego Autosana?

Na zakup dwóch autobusów standardowych z silnikami na CNG Przemyśl miał przygotowane 2 214 000 PLN brutto. Oznacza to, że miasto koszt zakupu jednego gazowca wyceniło na maksymalnie 900 000 PLN netto. Jedyna oferta, która wpłynęła w tej części postępowania przekracza te szacunki.

Autosan, który podjął się pierwszej próby sprzedaży seryjnych SanCity 12LF CNG chciałby dostarczyć pojazdy za 2 383 740 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 969 000 PLN netto. Oznacza to, że aby Przemyśl mógł zostać właścicielem pierwszych seryjnych gazowych SanCity 12LF musi znaleźć dodatkowe 138 000 PLN netto. To nie dużo i najprawdopodobniej te pieniądze się znajdą dzięki oszczędnościom, które można uzyskać w pierwszym i ostatnim zadaniu przetargowym.

Oszczędności, oszczędności

Na ostatnie z nich wpłynęły trzy oferty. Wszystkie mieszczą się w budżecie, który na jego realizację zaplanował Przemyśl. Urzędnicy zaplanowali, że będzie to maksymalnie 2 999 970 PLN brutto (2 439 000 PLN netto). Swoje propozycje przedstawili:

  • Zakład Elektroniczny SIMS z Bydgoszczy – 2 429 188,50 PLN brutto (1 974 950 PLN netto)

  • R&G Plus z Mielca – 2 194 320 PLN brutto (1 784 000 PLN netto)

  • PIXEL z Osielska – 2 488 782 PLN brutto (2 023 400 PLN netto)

Patriotyczny wybór z lokalnego podwórka?

Wygląda więc na to, że przemyskie zamówienia powędrują do firm z podkarpackiego. W najważniejszym z nich, czyli gazowym czeka nas najprawdopodobniej ważny debiut. Autosan ma na wyciągnięcie ręki sprzedaż pierwszych seryjnych autobusów miejskich na sprężony gaz ziemny. Teraz wszystko zależy od ruchu przemyskiego magistratu, jednak znalezienie dodatkowych środków nie powinno być problemem.


Sprawdź też:
przetarg
MZK Przemyśl
Autosan
Ursus
R&G
Pixel
SIMS
CNG
  • Kamil – 12.10.2017

    Brawo autosan

  • TomT – 12.10.2017

    Ale promocja. Z zejściem z ceny za CNG to się wcale nie dziwię, bo trzeba zdobyć referencje, a pojawić się mógł Solaris, ale z dieslami to pojechali bardzo mocno.
    Ceny za ropniaki wyglądają tak, jakby to były midiki 8,5-9m.
    Oby to jeździło prawidłowo, bo cena jest bardzo niska.

  • Kuba – 12.10.2017

    A jakie zaproponowali rozwiązanie zawieszenia przedniego? Ktoś wie.

  • Ursus wygrana – 12.10.2017

    Ursus reprezentuje najlepszy stosunek jakości do ceny. Ma innowacyjne rozwiązania, nowoczesny design, dobre perspektywy rozwoju. Tak więc Ursus powinien wygrać.

  • Ursus fan – 12.10.2017

    Ta szczególnie w gazowcach Ursus wygra bo jest w uj innowacyjny haha
    A tak na marginesie pierwszy San City CNG kupił Rzeszów i jest bardzo z niego zadowolony :)

  • LU – 12.10.2017

    TYLKO URSUS !!!

  • Edi – 12.10.2017

    trolle Ursus na pole. Brawo Autosan!

  • SŁAWEK OPOLE – 12.10.2017

    BRAWO AUTOSAN

  • Strażak sam – 12.10.2017

    Ewidentnie idą po referencje ta cena raczej nie wróży dużych zysków

  • farafiu – 12.10.2017

    Od czegoś trzeba zacząć. Autosanowi akurat dobrze wróżę, bo ich produkty są nieporównywalnie lepsze, a szefostwo nie pcha się na byle jaki kontrakt.

  • Ursus atut – 12.10.2017

    A ja wróżę dobrze Ursusowi. W przeciwieństwie do Autosana i innych producentów ma w ofercie i elektyka i wodorowca. Dla patrzących w przyszłość decydentów, którzy stawiają na ekologiczne produkty to niezwykle cenny atut w ręku.

  • Kozioł – 12.10.2017

    Nie znam się na Ursusach, więc się i nich nie wypowiem, ale Autosan dzieci to niestety padaka, chciałbym żeby było inaczej, ale niestety tak jest. Jest to głównie wina tego, że instalują najtańsze wersje 6,7l Cummisów (maja kilka fabryk silników m.in. w Chinach), dlatego też mają odpowiednio niższą cenę. Kratownica zostawia też wiele do życzenia, w SanCity 12, który ma 7lat i jeździ po Zduńskiej Woli zaczyna się robić banan(!). EEC ma masakrycznie problemy ze swoimi Autosanami. Tą firmę stać na więcej, ale w obecnej wersji, bym nawet na Ukrainę wstydził się sprzedać.

  • Ursus rozwiązania – 12.10.2017

    No właśnie, dlatego trzeba stawiać na Ursusa! Ma nowoczesne linie produkcyjne i doskonałą kadrę inżynierów. Proponuje innowacyjne, wybiegające w przyszłość rozwiązania.

  • ok – 12.10.2017

    Ktoś tutaj nieźle operuje ironią :) (komentarz wyżej)

  • kris – 13.10.2017

    @Kozioł - jednak nie porównuj autobusu wyprodukowanego 7 lat temu w "starym" Autosanie z bieżącą produkcją. Obecnie Autosan mocno podciągnął jakość wytwarzanych wozów. A już pisanie, że wstydziłbyś się sprzedać na Ukrainę to po prostu czysta złośliwość.

  • SŁAWEK OPOLE – 13.10.2017

    PRAWDA JEST TAKA ŻE URSUS TO SĄ AUTOBUSY PRODUKOWANE PRZEZ AMZ KUTNO A AUTOSAN MA SWOJE KONSTRUKCJE

  • vader – 13.10.2017

    Brawo Przemysl Brawo AUTOSAN,jest szansa że kasa zostanie na Podkarpaciu,szkoda że zabrako Solarisa-cóż na brak pracy i zamówień nie mogą narzekać

  • Odi – 13.10.2017

    @Kozioł - wiem, boli i trzeba argumentów szukać na siłę, choćby wychodziło się na głupka, jak w twoim przypadku. Lubisz to?

  • . – 13.10.2017

    Niechże w końcu wygra ten autoszmelc, żeby nie było więcej pożywki dla traktorzystów.

  • SŁAWEK OPOLE – 13.10.2017

    NIECH WYGRA OFERTA FIRMY Z DOŚWIADCZENIEM W PRODUKCJI AUTOBUSÓW TAKIE JEST MOJE ZDANIE A URSUS ŁAPIE SIĘ WSZYSTKIEGO

  • sysinf – 13.10.2017

    A co myślicie o ofertach na systemy informacji pasażerskiej??

  • TomT – 13.10.2017

    @vader
    Solaris wiedział, że Autosan bardzo mocno zejdzie z ceny, a sam jest bardzo mocno obłożony robotą więc odpuścił. Wczoraj zgarnął kolejne 10 sztuk do roboty na przyszły rok – U18CNG do Ostrawy.
    Ceny, które zaoferowali Autosan i Ursus są bardzo niskie. Gazowiec w cenie diesla i solówka w cenie małego knypkomidika. Solaris ostatnio niechętnie składa oferty tam, gdzie nie można przynajmniej przyzwoicie zarobić, bo koszt jednej hybrydy 12m albo porządnie wyposażonego gazowca jest porównywalny z dwoma tanimi Sancity albo CS12.

  • RK – 13.10.2017

    Wszystko, tylko nie Autosan, bynajmniej wibrator SanCity 9LE, Krosno kupiło tego 13 sztuk (12 z manualną skrzynią biegów, 1 z automatem) http://ekrosno.pl/holding/mks/tabor/ , gorszego autobusu w życiu chyba Autosan nie wyprodukował, wszystko wibruje, trzeszczy, w zimie praktycznie brak ogrzewania, jedzie się tym jak taczkami. Stary przeszło 30 letni H9 to przy tym nowym Sancity prawdziwy mercedes, tylko że niestety ma wysokie schody.

    Z autobusami Ursusa nie miałem do czynienia, więc się nie wypowiadam.

  • CNG FAN – 13.10.2017

    Kolego RK nie kupuje się autobusów z silnikami 4 cylindrowymi bo tak jak piszesz są to wibratory :)
    A skoro Krosno takie chciało to ma, ale to nie jest wina Autosana on robi to co klient chce :)

  • Kozioł – 13.10.2017

    @Odi sam żeś głupek, wiesz dlaczego? Bo nie masz dziecko żadnych argumentów technicznych, po za tym, że dla Ciebie Autobus jest fajny i tyle. Umiesz powiedzieć o jakis technicznych zaletach, czy tylko będziesz że jest fajny? Jak dzieciaku nie siedzisz w temacie to się nie odzywaj, wróć do piaskownicy i baw się kartonowymi modelami Sancity.

    @kris Jakby nie było, pierwsze Sancity pokazują jaka to jest jakość. Może i podciągneli jakość, ale mnie jako potencjalnego klienta interesuje jak ten autobus będzie zachowywać się w przyszłości, a takie spojrzenie daje patrzenie na pierwsze modele tej serii. To tak samo zobacz 7letniego Solarisa czy Mana czy ma banana, bo szczerze w to wątpię.

  • Odi – 13.10.2017

    Kozioł, weź się rozpędź i palnij ostro w ścianę. Może poskutkuje. Bzdety z silnikami tyle warte co twierdzenie, że Toyota ma wadliwe silniki z Polski. Pewnie nawet nie stałeś koło nowych Autosanów, a walisz sloganami mentalności mietka zza stodoły. Zobacz, popytaj, potem pisz.

  • Kozioł – 13.10.2017

    @Odi Ty już się dzieciaku walnąłeś o kilka razy chyba za dużo, proszę Cię bardzo, skoro tak chcesz to masz i sobie zobacz że obecne Autosany przy silnikach Cummisa to szroty. BTW ja tym niestety często jeżdżę

    https://zapodaj.net/94de21859f964.jpg.html
    https://zapodaj.net/9a74778cd21c1.jpg.html
    https://zapodaj.net/5f009faed111c.jpg.html
    https://zapodaj.net/96436e0158e5e.jpg.html

    I co łysi Ci teraz? Każde zdjęcie przedstawia innego Autosana i zawsze coś się wali, jak nie elektryka silnika, to DPF, turbiny, a silniki zaczęły palić olej już od 70tys. km. Więc dzieciaku nie mów mi, że się nie znam jak tym jeżdżę. Chyba że reprezentujesz Cummisa na Polskę no to się przyznaj. Póki co to dopóty Autosan nie zmieni dostawcy silników to będzie tak jakby skoczyli na głęboką wodę z przywiązanym 20kg ciężarem. Następnym razem dzieciaku jak chcesz coś pisać to podaj FAKTY, a nie jakieś pisanie o Toyocie jak by to miało mieć coś wspólnego z tematem...

  • SŁAWEK OPOLE – 13.10.2017

    PANOWIE NIE PATRZCIE CO LUDZIE PISZĄ DLA MNIE AUTOSAN JEST OK A JAK KTOŚ SZUKA SENSACJI TO JĄ ZNAJDZIE

  • Odi – 14.10.2017

    @Kozioł
    Po pierwsze linki nie działają, bo nie istnieją. Słaby argument.
    Po drugie trudno dyskutowac z osobą o mentalności mietka spod stodoły. Jeszcze raz: kłopotem nie jest silnik tylko fatalny serwis. Tak samo wygięcie kratownicy w banana nie następuje w dzień, a od tych rzeczy jest gwarancja, co raczyłeś przemilczeć.
    Po trzecie Autosan już od dawna ma kratownice ze stali o podwyższonej odp. korozyjnej i nijak to się ma do wypisywanych głupot o sprzęcie produkowanym w najgorszych czasach, Jak zwykle argument na siłę, byleby teza się zgadzała.
    Ogólnie jesteś załamujący, jak widzę nawet nie stałeś obok aktualnie produkowanych wozów, jeżdżą, są chwalone, więc nie kompromituj się dalej. Amen

  • Odi – 14.10.2017

    @RK Pretensje o wibratora miej do Jelcza, bo chyba nie wiesz o czym piszesz :-)))

  • SŁAWEK OPOLE – 14.10.2017

    POPIERAM CIĘ ODI A TY KOZIOŁ NIE SIEJ PROPAGANDY

  • CNG FAN – 14.10.2017

    Najbardziej lubię jak kierowcy zaczynają filozofowac o technice ;) jakie to autobusy są złe i niedobre ale nie potrafią napisać zlecenia na warsztat :) To sa te ich ukryte talenty szczególnie jak stoją całą grupą w przerwie i wzajemnie się napedzaja w tworzeniu techniki :(

  • . – 14.10.2017

    @odi: nie pieprz głupot bo linki działają.

  • .. – 16.10.2017

    A kogo obchodzą jakieś linki i beznadziejny gostek z problemami?

  • k – 16.10.2017

    @..: ty jesteś beznadziejny i ten komentarz, który nic nie wnosi do dialogu.

  • Olek – 18.10.2017

    Kidy wyniki przetargu?

  • Kuba – 02.11.2017

    Autosan wygrywa przetarg.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.