Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy kto w Zielonej Górze dostosuje pętle dla elektrobusów!

infobus
13.11.2017 12:30
0 Komentarzy

Umowa na budowę infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu stacji ładowania autobusów elektrycznych w Zielonej Górze podpisana! 9 listopada Miejski Zakład Komunikacji zawarł stosowny kontrakt z konsorcjum firm Exalo Drilling i INSTEL.
Przypomnijmy, że zakres inwestycji obejmuje budowę infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu ładowania autobusów. Prace obejmą 11 krańców, na których znajdą się ładowarki, które dostarczy Ekonergetyka. Będą to pętle:
  • Batorego
  • Świerkowa
  • Wrocławska
  • Osiedle Śląskie
  • Botaniczna
  • Jędrzychowska
  • Wyspiańskiego
  • Zawadzkiego ” Zośki”
  • Truskawkowa
  • Wyczółkowskiego
  • Bema
  • Chemiczna
14 lipca otwarto oferty. MZK na prace chciało przeznaczyć maksymalnie 16024 188 PLN brutto. Dwie spośród trzech propozycji, które otrzymał przewoźnik zmieściły się w jego szacunkach. Najtańszą przedstawiło konsorcjum firm Exalo Drilling i INSTEL. Opiewała ona na 13367 275,92 PLN brutto. Warto przypomnieć, że pierwsza z firm będzie odpowiedzialna także za przebudowę zajezdni MZK. Za to zadanie zainkasuje prawie 27,4 mln zł brutto. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Swoje oferty przedstawiły jeszcze dwie firmy. Spółka WIKONT chciała się podjąć realizacji zielonogórskiego zlecenia za 15199 110 PLN brutto . Najdroższy był SAG Elbud Gdańsk. Przedsiębiorstwo swoją ofertę dla MZK skalkulowało na 16026 900 PLN brutto. Na zrealizowanie wspomnianych prac wybrany wykonawca będzie miał czas maksymalnie do końca sierpnia 2018 r.
Exalo Drilling i INSTEL mogli jednak już od momentu otwarcia ofert powoli świętować zdobycie kolejnego kontraktu w Zielonej Górze. Potwierdzeniem tego był wybór ich oferty 11 października. MZK Najwyżej ją oceniło.
Pozostało zatem jedynie czekanie na podpisanie stosownej umowy. To zaś miało miejsce 9 listopada. Od tego momentu do końca sierpnia 2018 roku zwycięskie konsorcjum ma czas na wykonanie prac, które są objęte kontraktem.
Na finiszu
Podpisana w ubiegłym tygodniu umowa wieńczy pierwszy etap prac nad ambitnym projektem modernizacji zielonogórskiej komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że MZK wyłoniło już dostawców taboru. 17 autobusów przegubowych z silnikami diesla Euro 6 dostarczy EvoBus. Będą to pierwsze w Polsce Conecto G nowej generacji. Z kolei zamówienie na 47 elektrobusów klasy MAXI powędrowało do Ursusa. Umowy na zakupy i prace budowlane już w komplecie, więc można czekać na pierwsze efekty.

Komentarze