TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wild: Grójec drugą lokalizacją dla CPK
InfoAir.pl - Opublikowano: 29.11.2017 17:52:43 1 komentarz
Wild: Grójec drugą lokalizacją dla CPK

Druga, ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) mogłaby być rozważona w rejonie Grójca,

Druga, ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) mogłaby być rozważona w rejonie Grójca, położonego pod Warszawą - poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild. Zaznaczył, że z perspektywy kolejowej trudno ją uznać za rzeczywistą alternatywę.

-"Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez doradcę technicznego druga ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego - nie uwzględniając komponentu kolejowego - mogłaby być rozważana w rejonie Grójca. W naszej ocenie, z perspektywy kolejowej trudno jest to uznać za alternatywę rzeczywistą" - powiedział w środę Wild podczas spotkania z przedstawicielami samorządów, które sąsiadować mają z CPK.

Grójec jest miastem w województwie mazowieckim, leży 45 km na południe od Warszawy.

Jak tłumaczył Wild, najbliższe dwa lata to jest czas, który potrzebny jest na przeprowadzenie badań środowiskowych, a więc na podjęcie również decyzji o ostatecznej lokalizacji Portu Solidarność.

-"Zgodnie z przepisami musimy wskazać przynajmniej dwie lokalizacje inwestycji. Musimy pozostawać w kontakcie z organami środowiskowymi. Na dziś mamy zidentyfikowane w Baranowie dwie lokalizacje, niezachodzące na siebie. I to jest pytanie, czy zostanie to uwzględnione, jako lokalizacja alternatywna" - powiedział Wild. Dodał, że jednym z wymogów - "i to wbrew pozorom dosyć trudnym do zrealizowania - jest wskazanie drugiej lokalizacji stanowiącej realną alternatywę".

-"Tak naprawdę ciężko jest dzisiaj wskazać - poza Baranowem - lokalizację, która byłaby porównywalnie atrakcyjna z punktu widzenia spięcia z siecią kolejową. Taka, która byłaby węzłem o potencjale dworca krzyżowego, gdzie krzyżują się wszystkie trasy południkowe i równoleżnikowe i z którego w każdym kierunku można polecieć. To jest naprawdę trudne. Jednocześnie ta lokalizacja powinna być położona ok. 50 km od Warszawy" - mówił Wild.

Na początku listopada rząd przyjął uchwałę ws. "Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej". Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Port ma powstać na ok. 3000 ha gruntów. Obiekt wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową i kolejową ma kosztować ok. 30-35 mld zł. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejnych osiem lat, czyli powinien być otwarty w 2027 r.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
  • Sergente – 29.11.2017

    Eee tam, takie gadanie. A Sochaczew? "Dworzec krzyżowy" da się zrobić, a nawet lotnisko już jest.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.