TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Włoski TPER zmawia pierwsze autokary LNG
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.01.2019 16:00:56
Włoski TPER zmawia pierwsze autokary LNG

Scania dostarczy włoskiemu przewoźnikowi TPER 15 szt. autobusów międzymiastowych Interlink MD zasilanych LNG. To rynkowa premiera pierwszego gazowego autokaru Europie, który zadebiutował na targach IAA 2018.

Scania dostarczy włoskiemu przewoźnikowi TPER 15 szt. autobusów międzymiastowych Interlink MD zasilanych LNG. To rynkowa premiera pierwszego gazowego autokaru Europie, który zadebiutował na targach IAA 2018.

Włoską grupa transportowa TPER ogłosiła potężny przetarg na zakup autobusów na skroplony gaz ziemny (LNG) jeszcze pod koniec 2017 r. Przewoźnik chciał zamówić łącznie aż 120 pojazdów,, w tym 96 miejskich i 24 międzymiastowych. Zamówienie to wygrała wówczas firma Industria Italiana Bus, które zaoferowała pojazdy Citymood LNG, które - zgodnie z wymogami SIWZ-u - mogły być jeszcze na etapie projektowania. Tak jednak już pozostało na dobre i włoski producent ostatecznie nie zrealizował tego kontraktu mimo skali i promocyjnego potencjału.

W 2018 r. TPER ponowił zamówienie - tym razem jednak tylko na zakup 15 autobusów międzymiastowych. Wygrała go teraz Scania, która ma dostarczyć wszystkie pojazdy do końca 2019 roku.

Na zakończenie warto dodać, że TPER mocno stawia na ekologię i w 2018 r. firma dysponowała największą flotą hybrydową we Włoszech. To łącznie 86 pojazdów, a w zeszłym roku firma zakupiła 28 autobusów hybrydowych Mercedes-Benz Citaro, które obsługują komunikację miejską w Bolonii i Ferrarze. Od lutego br., celem dalszej modernizacji floty, przewoźnik odbierze 37 nowych pojazdów Iveco, w tym 20 szt. Crossway Line o długości 12 metrów oraz 17 szt. miejskich przegubów Urbanway o długości 18 metrów.

Uniwersalny Interlink

Wracamy do LNG. To napęd powszechnie już stosowany przez Iveco, Scania i Volvo w samochodach ciężarowych. Z kolei pierwszych pokaz autobusu międzymiastowego Scania Interlink MD na LNG miał miejsce we wrześniu na IAA 2018, a w grudniu pojazd ten pojawił się w Polsce.

Zbiornik zainstalowany w modelu Interlink ma pojemność 912 litrów, co daje zasięg do 1000 km. Przypomnijmy, że niższa wersja tego modelu - Scania Interlink Low Decker jest dostępna także z silnikiem CNG (o mocach 280 lub 320 KM z odpowiednio 1350 lub 1500 Nm momentu obrotowego). Teraz dołączyła do niego wersja LNG, a Scania zapowiada, że to jeszcze nie koniec "autokarowej gazyfikacji". Niebawem ma powstać podwyższona wersja InterLink – czyli w wersji HD – na LNG. Ten pojazd może już z powodzeniem pełnić funkcję autobusu turystycznego.

Wersja MD – pokazana w Lublińcu – może pełnić funkcję wyjątkowego uniwersalnego autobus – od regularnych połączeń po okazjonalne przejazdy międzymiastowe. Można podnieść jego poziom dokładając toaletę i turystyczne fotele. Bezpieczeństwo i komfort kierowcy zapewniają takie funkcje, jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat adaptacyjny ACC, układ monitorowania ciśnienia w oponach TPM, asystent pasa ruchu LDW i reflektory ksenonowe. Podstawowe wymiary pojazdu, który zadebiutował w Polsce są następujące: długość 12920 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3400 mm.

Jego pojemność pasażerska to 53+1 przy układzie drzwi 1-1-0. Dodatkowo debiutant posiada windę dla wózków inwalidzkich, a pojemność jego luków bagażowych to 6 m3. W układzie napędowym mamy silnik Scania DC9 o mocy 235 kW / 320 KM Euro 6, który współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania GRS875R Opticruise. Scania oferuje przebiegi międzyobsługowe na poziomie 12 m-cy lub 60 tys. km.

Jednak najciekawsza w tym wszystkim jest cena pojazdu – Scania oferuje 13-metrowy, dwuosiowy model Interlink MD LNG z wyposażeniem, jak w premierowym pojeździe w cenie 950 000 PLN netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Scania
LNG
autokar
Włochy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.