Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wodorowe autobusy dla Londynu [FILM]

infobus
03.05.2016 09:37
0 Komentarzy

Van Hool zawarł umowę z Transport for London na zaprojektowanie i dostarczenie dwóch nowoczesnych autobusów z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej przyjaznych środowisku rodzajów pojazdu dla publicznego transportu zbiorowego ? nie emituje żadnych szkodliwych cząsteczek ani dwutlenku węgla i znacząco obniża poziom emitowanego hałasu.

8 + 2

Dwa wodorowe autobusy dla Londynu będą miały napęd hybrydowy łączący ogniwa paliwowe z zasilaniem bateryjnym. Pojazdy będą oparte na sprawdzonej konstrukcji niskopodłogowego dwuosiowego 12-metrowego autobusu Van Hool A330. Najnowocześniejsze moduły ogniw paliwowych FCvelocity-HD7 dostarczy kanadyjska firma Ballard Power Systems. Każdy z autobusów pomieści 65 pasażerów, w tym 35 na miejscach siedzących. Wodorowe Van Hoole wyjadą na ulice ścisłego centrum Londynu, a dokładnie na linię RV1 pomiędzy Covent Garden a Gateway Tower, gdzie dołączą do 8 już eksploatowanych autobusów wodorowych (marki Wright Pulsar Hydrogen). Poniżej prezentujemy film, z ich wdrożenia na linie:

{https://www.youtube.com/watch?v=yz3Vt6rsjO0}

Z rury woda

Hybrydowy układ napędowy wraz z pełnym zbiornikiem mieszczącym 30 kg wodoru umożliwi osiągnięcie dziennego zasięgu 300 km w warunkach eksploatacji na liniach TfL. System napędowy bazuje na ogniwach paliwowych, bateriach litowych oraz silnikach elektrycznych. Autobus porusza się w pełni dzięki elektryczności. Wodór jest przekształcany w energię elektryczną w ogniwie paliwowym, wydzielając parę wodną jako jedyny rodzaj emisji, a dodatkową energię zapewniają baterię. Dodatkowo zastosowano system odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu łączne zużycie wodoru wynosi 8 kg na 100 km.

49 w sumie

Filip Van Hool, prezes Van Hoola, wyraził zadowolenie z nowego wyzwania: – ?Fakt zdobycia przez nas zamówienia od TfL, eksploatującego 9050 autobusów, jest dowodem na zaufanie naszej technologii i produktom. Van Hool dostarczył już 49 wodorowych autobusów do Stanów Zjednoczonych oraz Europy, w tym 5 autobusów dla De Lijn w Antwerpii. Nowa generacja wodorowych autobusów budowanych w naszej fabryce w Koningshooikt (Belgia), utoruje drogę dla dalszych sukcesów rynkowych naszych nowoczesnych rozwiązań. Te wyjątkowej wartości innowacyjne pojazdy są bardzo istotnym elementem produkcji naszego zakładu w Koningshooikt?.

Komentarze