TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wojsko znów na zakupach. Czy mniej znaczy faktycznie szybciej?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.08.2018 14:00:16
Wojsko znów na zakupach. Czy mniej znaczy faktycznie szybciej?

Czy mniej znaczy szybciej? Zdaniem wojska tak. Dziś, 8 sierpnia 2 Regionalna Baza Logistyczna w Warszawie ogłosiła przetarg na zakup 4 autokarów z opcją rozszerzenia zamówienia o 3 kolejne.

Czy mniej znaczy szybciej? Zdaniem wojska tak. Dziś, 8 sierpnia 2 Regionalna Baza Logistyczna w Warszawie ogłosiła przetarg na zakup 4 autokarów z opcją rozszerzenia zamówienia o 3 kolejne. Wszystkie mają zostać dostarczone do końca listopada. Jednak znalezienie takich “sprinterów" może okazać się nierealne.

Poprzedni przetarg zakończył się niepowodzeniem. Wojsko chciało w nim kupić 4 autobusy, a w opcji przewidziano możliwość zamówienia dodatkowych 14. Wszystkie miały zostać dostarczone do końca listopada. Nikt jednak nie zgłosił się do przetargu co nie było zaskakujące. Innego zdania był jedna były wiceszef MON, Bartosz Kownacki.

Dziś ogłoszono nowe postępowanie. W zamówieniu podstawowym wojsko chce kupić 4 autokary. W opcji przewidziano możliwość kupienia kolejnych 3 sztuk. Na skorzystanie z tej możliwości armia ma miesiąc od podpisania umowy. Wszystkie autobusy mają zostać dostarczone do końca listopada. Szacunkowa wartość zamówienia to 3 260 000 PLN netto, co oznacza 815 000 PLN netto za jeden pojazd.

Wojskowe autokary z oczywistych względów muszą się różnić pod względem wyposażenia od ich "cywilnej" wersji. Umożliwią podróż przynajmniej 41 pasażerom. Każdy będzie także posiadały bagażnik o pojemności minimum 3 m3. Nie zabraknie także klimatyzacji oraz pokładowego systemu rozrywki. Wysokość wnętrza mierzoną od podłogi do sufitu określono na minimum 1,95 m.

Ze względu na specyfikę warunków, w których będą pracowały autokary zostaną one wyposażone w jednostki napędowe spełniające normę Euro 6 o mocy min. 210 kW i dodatkowo przystosowane do tankowania paliwem do turbinowych silników lotniczych. Dodatkowo jego rozruch w temperaturze minus 25 stopni ma się odbywać w czasie maksymalnie 25 minut. Obojętnie czy wskutek ładowania z akumulatorów rozruchowych bądź też podgrzanie silnika. Dodatkowo autokary będą wyposażone w zaczepy na mocowania drążka holowniczego.

Wyboru najlepszej oferty wojskowi dokonają w oparciu o kilka kryteriów. Cena ma 60% wagi. Do 6% łącznie można wywalczyć za zaoferowanie autokarów z najniższym spalaniem, zużyciem energii, najniższą emisją dwutlenku węgla oraz węglowodorów. 6% można zdobyć za odpowiednio mocny silnik zastosowany w autobusach. 10% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Pozostałe 18% to ocena techniczna. Wojsko premiuje w niej autokary z:

pomieszczeniem do wypoczynku dla drugiego kierowcy, wyposażonym w łączność pomiędzy pomieszczeniem wypoczynku a miejscem kierującego, ogrzewane oraz klimatyzowane

  • systemem hamowania awaryjnego
  • systemem ostrzegania przed zmianą pasa
  • elektronicznym układem sterującym rozdziałem siły hamowania
  • przednią szybą ogrzewaną elektrycznie
  • światłami doświetlającymi zakręty

Do złożenia ważnej oferty konieczne jest jej zabezpieczenie wadium w wysokości 97 000 PLN. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnych oferentów to 1,5 mln PLN. W kwestii doświadczenia również jest bardzo liberalne. Wystarczające będzie przedstawienie jakichkolwiek dokumentów, które potwierdzą w ciągu ostatnich trzech lat dostawy autobusów. Pojedyncza nie może być o wartości niższej niż 900 000 PLN.

Termin składania ofert wyznaczono bardzo szybko bo już na 22 sierpnia. Czy ktoś zdecyduje się w nim wystartować? Wojskowi mogą kolejny raz się rozczarować.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
wojsko
  • Artur Konopka – 08.08.2018

    22 lipca już był :P w artykule jest błąd

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.