TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wrocław z kolejnym buspasem: Krakowska
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.07.2019 11:00:11
Wrocław z kolejnym buspasem: Krakowska; fot. UM Wrocław

W nocy - 6/7 lipca - miało miejsce otwarcie kolejnego wrocławskiego buspasa - tym razem na ulicy Krakowskiej.

W nocy - 6/7 lipca - miało miejsce otwarcie kolejnego wrocławskiego buspasa - tym razem na ulicy Krakowskiej. Rozwiązanie ma być uzupełnienie funkcjonującego od dawna pasa tramwajowo-autobusowego na ul. Traugutta.

Wydzielony odcinek to 400 metrów w każdą ze stron, od zjazdu do centrum handlowego aż do węzła rozjazdowego z al. Armii Krajowej. Pas dla autobusów będzie przylegał do torowiska (w obu kierunkach), nie obejmuje skrętów.

Po co buspas?

Na ul. Krakowskiej odnotowywano opóźnienia w kursowaniu autobusów, skumulowane w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej. W tym rejonie kursują 2 linie tramwajowe (częstotliwość w szczycie co 6 min.), linia autobusowa 114, która ma zwiększyć częstotliwość kursowania oraz autobusy Siechnickich Linii Autobusowych (2 linie), z których również mogą korzystać mieszkańcy Wrocławia.

Mieszkańcy spoza Wrocławia, wjeżdżający z tamtego kierunku do miasta, mają obok komunikacji autobusowej do dyspozycji połączenia kolejowe (pociągi Kolei Dolnośląskich trasę Oława-Wrocław pokonują w 20-25 minut).

Do dyspozycji kierowców przygotowane zostały parkingi Park and Ride (Opolska/Karwińska, Opolska/Głubczycka). Kierowcy mogą zostawić pojazd na parkingu i przesiąść się do autobusu i lub tramwaju, który bez przeszkód, szybciej niż pozostali uczestnicy ruchu będzie mógł przejechać tę trasę. Wprowadzenie buspasa w ciągu ul. Traugutta finalnie poprawiło kursowanie komunikacji zbiorowej pozostając niemal bez wpływu na komunikację samochodową.

Wrocławska strategia

Tworzenie wydzielonych torowisk i buspasów stanowi element wrocławskiej polityki mobilności. Celem wydzielania buspasów jest przede wszystkim stworzenie priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Tylko punktualna komunikacja zbiorowa może stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu.

Zgodnie z wynikami Kompleksowych Badań Ruchu każdego dnia do Wrocławia wjeżdża ok 250 tysięcy samochodów. Tendencja jest wzrostowa dlatego tak ważne jest wprowadzania alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.