TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Wyniki Bezpiecznego Autokaru po 500 kontrolach
- Opublikowano: 11.07.2019 13:00:46
Wyniki Bezpiecznego Autokaru po 500 kontrolach

Blisko 500 autokarów skontrolowali inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie pierwszych dwóch tygodni wakacji.

Blisko 500 autokarów skontrolowali inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie pierwszych dwóch tygodni wakacji.

Stan techniczny niektórych pojazdów był mało ciekawy. Na przykład autobus, który miał zabrać dzieci z Jastrzębia-Zdroju na wakacje w góry, praktycznie nie miał hamulców. Zużyte opony, uszkodzone amortyzatory i nieszczelny tłumik miał z kolei autobus przewożący 40 dzieci z Muszyny do Bytomia. W obu przypadkach inspektorzy wydali zakazy dalszej jazdy.

Przykład z Śląska

Skontrolowany w piątek (5 lipca) przez śląskich inspektorów ITD autokar miał usterki, które bezpośrednio groziły wypadkiem. Po wstępnej weryfikacji stanu technicznego kontrolujący zdecydowali, że konieczne będzie przeprowadzenie szczegółowego badania w najbliższej okręgowej stacji kontroli pojazdów. Wyniki były porażające. Słyszalny ubytek powietrza i niedziałające wskaźniki ciśnienia wskazywały na niesprawność układu hamulcowego. Siła hamowania kół przedniej osi różniła się aż o 93%, co oznacza, że w praktyce jedno z kół hamowało ze szczątkową siłą. Jedna z opon była również poważnie uszkodzona – w każdej chwili mogła wystrzelić. Natomiast podwozie było w wielu miejscach skorodowane, a przewody układu hamulcowego – popękane i nieszczelne. Inspektorzy zakazali dalszej jazdy, zatrzymali dowód rejestracyjny autokaru i ukarali kierowcę mandatem karnym. Z karą administracyjną muszą się liczyć przedsiębiorca, który wysłał w trasę autokar i osoba zarządzająca transportem. Dzieci pojechały na wycieczkę dopiero po tym, jak przewoźnik zapewnił nowy, bezpieczny autobus.

Przykład z Jastrzębia

Przykład z Jastrzębia-Zdroju nie jest odosobniony. 4 lipca małopolscy inspektorzy ITD w trakcie kontroli autokaru, którym jechało 40 dzieci z Muszyny do Bytomia, stwierdzili nadmiernie zużyte opony, uszkodzone amortyzatory i nieszczelny tłumik. W tym przypadku przewoźnik także musiał podstawić inny autobus, który zabrał dzieci w dalszą podróż. Kierowca został ukarany mandatem, a wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne.

Ogólnopolskie wyniki

W trakcie pierwszych dwóch tygodni wakacji inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 468 autobusów w ramach akcji "Bezpieczny autokar". Zatrzymano 32 dowody rejestracyjne, nałożono 76 mandatów karnych, konieczne było wydanie 6 zakazów dalszej jazdy.

Wzmożone kontrole autokarów wciąż trwają. Sprawdzany jest stan techniczny autobusów, czas pracy i trzeźwość kierowców. Kontrole prowadzone są w specjalnie wyznaczonych punktach, w miejscach odjazdu autokarów oraz na głównych szlakach komunikacyjnych.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego przypomina, że przed wyjazdem autokaru w trasę, konieczność jego kontroli należy zgłosić do właściwego miejscowo Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (dane poszczególnych WITD znajdują się na stronie internetowej https://gitd.gov.pl/kontakt/witd/). Przykład kontroli z Jastrzębia-Zdroju przeprowadzonej właśnie po takim zgłoszeniu pokazuje jak ważne jest, aby wszyscy wspólnie dbali o bezpieczeństwo w ruchu drogowym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kontrola
ITD
  • Mirosław Zawadzki – 11.07.2019

    To takie turystyczne "500+"

  • Paul Konklewski – 11.07.2019

    Tylko jednego nie rozumiem dlaczego kierowca ma dostac mandat za Stan techniczny autobusu jak szef go wyslal z zepsutym pojazdem

  • Daniel Mrotek – 11.07.2019

    Kierowca nie jest mechanikiem, żeby wszystko sprawdzać. I dlaczego to on też zostaje ukarany ?

  • Marcin Filipowicz – 11.07.2019

    Ten ze zdjęcia ze przegnitą ramą i popękanymi oponami. Tak wygląda tani transport w tym kraju bo klient szuka naj naj tańszej opcji. Było pojechać koleją zamiast autobusem ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.