Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Yutong wchodzi w autonomiczne autobusy 5G

infobus
31.05.2019 09:00
0 Komentarzy

W Zhengzhou, stolicy prowincji Henan w Chinach, testowany sąautonomiczne autobusy Yutong Xiaoyu, wspomagane przez sieć 5G. Ich sprawdzian ruszył17 maja, z okazji … Światowego Dnia Telekomunikacji.

W tym dniu na specjalną trasę o długości 1,53 km wyruszył czteryautonomiczny autobusy Yutong L4 Xiaoyu. Pojazdy wyposażone w stylowy inowoczesny design nie mają kokpitu, ani kierownicy. W środku znajdziemy tylkosiedzenia dla pasażerów. Zdaniem Yutong, Xiaoyu potrafi rozpoznawać sygnalizacjęświetlną, pieszych i wszelkie przeszkody, a także identyfikować pojazdyratunkowe.

-„Na dokładną analizę otoczenia pojazdowipozwalają sensory i radary. Działają jak nasze oczy: pomagają autobusowi dostrzec to, cosię dzieje, a potem przesyłają do 'mózgu' pojazdu informacje, aby mógł on podjąć ostateczną decyzję” – powiedział Peng Ngengling, przedstawiciel Yutong Bus.

Zalety 5G

5G to nowy standard bezprzewodowego przesyłania danych. W teorii ma pozwolić na transfery z prędkościami nawet 20 Gb/s (ok. 2,5 GB/s), czyli ponad 60-krotnie więcej niż oferują teraz sieci 4G/LTE (ok. 300 Mb/s).
Taka prędkość przesyłania danych zmieni kompletnie świat, jaki znamy. Oczywiście, nie stanie się to od razu, ale w perspektywie kilku lub kilkunastu lat możemy spodziewać się, że nasze życia będą przypominały te z filmów science-fiction. W nowej rzeczywistości niemal wszystko będzie podłączone do sieci, a w naszym otoczeniu dosłownie zaroi się od sprzętów IoT (internetu rzeczy), to właśnie one w połączeniu z rzeczywistością rozszerzoną sprawią, że niemal każdą informację będziemy mieli na wyciągnięcie ręki.

Technologia 5G sprawi też, że autonomicznekonstrukcje wejdą do komercjalnego zastosowania.

Trzy fazy

Chiński projekt Yutonga jest zaplanowany na trzy fazy:

  • I etap to demonstracyjne przejazdy autonomicznych autobusów YutongL4 na trasie 1,53 km;

  • II etap polega na rozmieszczeniu trasy wahadłowej międzypierścieniem wewnętrznym a zewnętrznym;

  • III etap polega na obsłudze dużych, autonomicznych autobusówmiejskich L3 na zewnętrznym pierścieniu.

Jak to wygląda w rzeczywistości? Zobaczcie:

{https://www.youtube.com/watch?v=wCiCGzER8Iw}

Komentarze