TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Z Berlina do Gdańska. Kolejne Mercedesy Citaro w GAiT
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.04.2018 17:00:22 1 komentarz
fot. Typowy Kierowca GAiT, facebook.com

Gdańskie Autobusy i Tramwaje kupią nie tylko fabrycznie nowe Mercedesy Citaro. Przewoźnik zaczął odbierać 14 używanych standardowych Citaro II, które sprowadzono z Berlina.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje kupią nie tylko fabrycznie nowe Mercedesy Citaro. Przewoźnik zaczął odbierać 14 używanych standardowych Citaro II, które sprowadzono z Berlina.

Pojazdy wyprodukowano w 2009 roku na zlecenie niemieckiej firmy Omnibusgesellschaft J. Hartmann GmbH. To jeden z operatorów, którzy wykonują przewozy na rzecz związku komunikacyjnego BVG. Przewoźnikowi kończy się jednak kontrakt na obsługę linii autobusowych w aglomeracji berlińskiej, na potrzeby którego pozyskał łącznie 62 egzemplarze dwunastometrowych Citaro II i stąd decyzja o pozbyciu się pojazdów.

Z okazji postanowił skorzystać GAiT, który zdecydował się na sprowadzenie za pośrednictwem EvoBus Polska 14 autobusów tego typu od niemieckiego przewoźnika. Na ulicach Gdańska autobusy pojawią się za kilka tygodni. Wcześniej muszą przejść dostosowanie do standardów obowiązujących u miejskiego przewoźnika..

Cechą charakterystyczną nowych jest brak trzecich drzwi. To typowe dla niemieckich przewoźników miejskich. Poza tym autobusy spełniają Gross wymagań, które stawia się współczesnym autobusom. Pojazdy są klimatyzowane oraz monitorowane. Umożliwiają podróż ok. 95 – 100 pasażerom, w tym 29 na fotelach typu CSF. Z niskiej podłogi dostępnych jest dziewięć siedzeń.

Autobusy są napędzane silnikami leżącymi Mercedes OM926LAh. To jednostki o pojemności skokowej 7,2 l, mocy 205 kW i 1120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 5. Zblokowano jest automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecomat.

Ex berlińskie Mercedesy razem z 46 sztukami Citaro C2, które do Gdańska trafią w przyszłym roku mają pozwolić GAiT na wycofanie najstarszych pojazdów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Andrzej Pionka – 16.04.2018

    Związek komunikacyjny to VBB, a BVG to operator czyli Berlińskie Zakłady Komunikacyjne.

  • Bartek Pietrzykowski – 16.04.2018

    Zgierz takie kupuję :) Teraz kupili takie na gaz i jeszcze z Euro 5 czy już 6.

  • Piotr Łaban – 16.04.2018

    Szału z nimi nie ma więc nie ma się co cieszyć A miały być inne

  • Paweł Procenko – 16.04.2018

    Nie ma to jak kupić autobusy w cenie złomu, bo tak się kupuje to w GAiT i płacić jeszcze kary dla ZTM za zbyt małą ilość wymaganych drzwi. Suma sumarum... Chłopaki z Gdańska bez podwyżki bo kasa na podwyżki pójdzie na kary. Kiedy wy w Gdańsku kierowcy przejrzyjcie na oczy... To się chyba niegospodarność nazywa!?

  • Mirosław Sobociński – 16.04.2018

    Muszą kupować przeżytki bo szczego Adamowicz by miał kupić kolejne mieszkania

  • Paweł Kuśmierczyk – 17.04.2018

    Nie mogą kupić nowych tylko stary poniemiecki złom ?? W niemczech czego nie chcą to musi iść do Polski ?? Wstyd

  • Aleksander Pióro-Figielski – 17.04.2018

    Czemu BVG je sprzedaje?

  • PetKo – 18.04.2018

    BVG ich nie sprzedaje. Tak jak napisano są własnością tzw. ajenta. Kontrak mu się skończył, to autobusy nie są potrzebne. Podobne rozwiązanie jest np. w Warszawie i jak kontrakty się kończą po 8-10 latach (zazwyczaj na 50 autobusów) to autobusy trafiają na rynek i rozjeżdżają się po Polsce (i nie tylko).

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.