Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Wrocławia do Trondheim. 25 elektrobusów Volvo

infobus
18.09.2017 17:50
0 Komentarzy

Wrocławska fabryka Volvo otrzymała największe jak do tej pory zamówienie na dostawę w pełni elektrycznych autobusów 7900 Electric. Pojazdy pojadą do Norwegii, do Trondheim.

To największe w historii Volvo zamówienie na w pełnielektryczne autobusy. Złożyła je firma Tide Buss, która obsługuje transportpubliczny w ramach sieci AtB w Trondheim. Zarząd jest liderem we wprowadzaniualternatywnych technologii napędowych. W 2010 roku Trondheim jako jedne zpierwszych miast w Europie zamówiło hybrydowe autobusy Volvo.

Nowe, całkowicie elektryczne autobusy Volvo 7900 electrcbędą obsługiwały cztery trasy w Trondheim o długości od 12 do 15 km. Startich eksploatacji zaplanowany na sierpień 2019 r., czyli za niecałe dwa lata. Tymsamym firma Tide Buss, posiadająca łącznie 35 elektrycznych autobusów, w tym 25elektrobusów marki Volvo, będzie dysponować największą e-flotą w Norwegii.

-„To kamień milowy dla naszego zaangażowania wtransformację transportu publicznego. We współpracy z firmą Tide Buss,pionierem w zakresie zrównoważonego transportu miejskiego wyprodukujemynajwiększą serię w pełni elektrycznych autobusów Volvo” – powiedział HåkanAgnevall, prezes Volvo Buses.

-„Bardzo cieszymy się z dalszego rozwijania naszejdziałalności w Trondheim, gdzie współpracujemy z zarządem AtB od 2010 roku.Jesteśmy zdecydowanie zaangażowani w elektryfikację transportu publicznego i tanajnowsza inicjatywa ma dla nas istotne znaczenie. To prezentacja możliwościeklektycznych autobusów i to nie tylko dla operatorów w Norwegii, ale także wcałej Europie” – mówi Jan-Helge Sandvåg, dyrektor techniczny w Tide Buss.

Autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu stacji odwróconychpantografów, na końcowych przystankach. Ładowarki będą pracować w otwartymsystemie OppCharge, co oznacza, że mogą być używane przez inne pojazdy. Coważne, stacje będą zasilane energią odnawialną, dzięki czemu cały system będzie bezemisyjny.

Przypomnijmy,. że jak do tej pory modele Volvo 7900 Electriczamówione zostały przez Malmö (Szwecja), Differdange (Luksemburg) i Harrogate(Wielka Brytania). Jako do tej pory szwedzki producent sprzedał ponad 3600zelektryfikowanych autobusów i podwozi na całym świecie – głównie hybryd orazelektrycznych hybryd.

Komentarze