TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Za kierownicą autobusu (14) – Michalczewski Wrocław
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.03.2019 17:00:49 1 komentarz
Za kierownicą autobusu (14) – Michalczewski Wrocław

Czas na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Z Warszawy jedziemy do Wrocławia - do kolejnej prywatnej firmy na naszej trasie. O pracy w spółce Michalczewski opowie nam Alan.

Czas na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów. Z Warszawy jedziemy do Wrocławia - do kolejnej prywatnej firmy na naszej trasie. O pracy w spółce Michalczewski opowie nam Alan.

InfoBus.pl: Jak zostałeś kierowcą autobusu?

Alan: Praca w komunikacji miejskiej interesowała mnie od zawsze. Jest to moja życiowa pasja bez której nie mogę żyć. Na początku chciałem jeździć tramwajami, złożyłem papiery do Tramwajów Warszawskich, ale dostałem odmowę. Jak uzbierałem pieniądze na kurs prawa jazdy na autobus to zapisałem się na kurs w OSK MZA Warszawa. Gdy w kwietniu 2014r. zdałem wszystkie egzaminy to zatrudniłem się MZA Warszawa. Tam pracowałem krótko, bo tylko cztery miesiące. Potem zatrudniłem się w warszawskim oddziale firmy Michalczewski i w tej firmie pracuję do dnia dzisiejszego, ale już we Wrocławiu.

InfoBus.pl: Co sprawia ci satysfakcję – co byś zmienił?

Alan: We wrocławskim oddziale firmy Michalczewski najczęściej jeżdżę na takich liniach jak: 112, 113, 145, 146 (moja ulubiona), 149, 612 czy w weekendy na 148. Z pracy jestem zadowolony, bo firma idzie bardzo na rękę człowiekowi. Jak poproszę o jakiś dzień wolny czy skorygowanie grafiku, to nie ma z tym najmniejszego problemu. Można normalnie się dogadać.

Ogólnie lubię pracować w komunikacji miejskiej. Poznałem wielu fajnych ludzi z którymi można pogadać, pośmiać się czy nawet po pracy piwo wypić. Każdy dzień jest inny. Jednego dnia można pracować siedem godzin i być totalnie wykończonym, a innego dziesięć i mieć jeszcze siły na godzinę czy dwie. Jeżdżąc po mieście trzeba być skupionym na sto procent i mieć oczy dookoła głowy. Od nas kierowców zależy przecież największa wartość jaką jest życie ludzkie.

W swojej pracy zmieniłbym kilka rzeczy. Osobiście denerwują mnie krańce na których, co jakiś czas trzeba zrobić podjazd pojazdu. Idealnym przykładem jest kraniec Krzyki i linia 113. Co z tego, że tam jest po 30 minut postoju, jak co jakiś czas trzeba podjechać do przodu autobusem, bo kolega z tyłu na pętle nie wjedzie. Dlatego nie lubię tam jeździć. Poprawa rozkładów jazdy w godzinach wieczornych. Te rozkłady są zwyczajnie za "szybkie" i wręcz nie ma najmniejszych szans, żeby to prawidłowo zrealizować. Na papierze rozkłady się zgadzają ale w rzeczywistości już niekoniecznie.

We Wrocławiu też więcej autobusów powinno jeździć torowiskami, ale do tego potrzeba jest przebudowa infrastruktury. Osobiście pewne rzeczy w komunikacji miejskiej widziałbym trochę inaczej

InfoBus.pl: Jaki oceniasz warunki finansowo-socjalne?

Alan: Uważam, że są dobre. Ostatnio nawet były podwyżki. Jeżeli kogoś interesuje stawka to zawsze można wejść na fanpage na Facebooku. Tam jest wszystko napisane. Można też zadzwonić do konkretnego oddziału i się spytać. Telefony są na stronie internetowej firmy.

Co do warunków socjalnych to na zajezdni jest pokój kierowców, w którym jest czajnik i mikrofalówka, to coś na szybko można sobie uszykować. Na krańcach są pomieszczenia socjalne, w których również jest czajnik czy toaleta. Można w każdej chwili przyjść, zrobić herbatę i odpocząć.

InfoBus.pl: Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?

Alan: We wrocławskim oddziale są używane trzy modele pojazdów. Są to: MAN Lion`s City NG323 (przegub), MAN Lion`s City NL293 (solo) oraz Solaris Urbino 8,6. Najczęściej jeżdżę przegubowym Manem. Lubię nim jeździć ze względu na to, że jest cichy i zwinny na zakrętach. Jazda nim to czysta przyjemność. Zamienić to bym nie zamienił, ale kilka rzeczy bym zmodyfikował - np. pełna kabiny kierowcy czy żywszy startu. Pozostałymi modelami jeżdżę rzadko.

InfoBus.pl: Pasażerowie – czy warto być dla nich miłym, czy lepiej zachowywać dystans?

Alan: Dla pasażerów trzeba być miłym i kulturalnym, wtedy inaczej patrzą na kierowcę. Oczywiście nie wolno też spełniać każdej ich zachcianki. Najczęstszymi są to wysiadanie między przystankami jak jest korek. Kiedy trzeba to jest się miłym, uśmiechniętym, ale i też czasem kierowca musi być stanowczy.

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy kierowcy w Twojej firmie. Jak to wygląda?

Alan: Na pierwszą zmianę przychodzi się między godziną czwartą a siódmą rano. Na początku idzie się do dyspozytora, otrzymuje dokumenty, a następnie przy autobusie wykonuje obsługę codzienną. Obsługa codzienna polega na sprawdzeniu autobusu przed wyjazdem, tj. sprawdzenie płynów eksploatacyjnych, hamulców, oświetlenia pojazdu, systemu informacji pasażerskiej itp. Jeżeli są jakieś drobne nieprawidłowości, to mechanik usuwa usterki, a jak coś bardziej konkretnego, to podmiana wozu. Przed wyjazdem trzeba uzupełnić kartę drogową i się zalogować. Wyjazd z zajezdni jest o godzinie takiej, jaka jest w rozkładzie jazdy. Po przejeździe technicznym na dany kraniec czekamy na godzinę odjazdu z krańca i wykonujemy kursy takie, jakie są w rozkładzie jazdy, no i uzupełniamy na bieżąco kartę drogową. Najgorsze godziny na pierwszej zmianie są między 6:30 do 9:00 ze względu na szczyt komunikacyjny. Pierwsza zmiana trwa do ok. dwunastej, piętnastej.

Druga zmiana przejmuje w konkretnym miejscu i czasie autobus. Zawsze jest to napisane w planie dziennym. Po przejęciu autobusu, na krańcu na szybko sprawdzamy pojazd i jak są jakieś nieprawidłowości, to zgłaszamy. Następnie trzeba przejechać popołudniowy szczyt komunikacyjny, który jest trochę dłuższy od porannego. Trwa mniej więcej od 14:30 do ok. 18:00. Po wykonaniu kursów z rozkładu jazdy zjeżdżamy na zajezdnię. Podczas wieczornego OC trzeba zobaczyć czy w autobusie nic nie zostało, zatankować autobus i odstawić do mycia, a dokumenty oddać na dyspozytornię. Pracę kończy się w godzinach między dwudziestą, a północą.

InfoBus.pl: Podsumowując - poleciłbyś pracę w Twojej firmie znajomym czy kolegom?

Alan: Jasne, tak jak już wcześniej mówiłem, firma idzie na rękę kierowcy. Jeżeli kierowca chce na rano, to pracuje na rano, jak na popołudnie, to też nie ma problemu. Można normalnie po ludzku się dogadać. Osobiście polecam pracę w tej firmie.

InfoBus.pl: Dzięki za rozmowę.

Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem redakcja@transinfo.pl lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian - w ramach skromnego podziękowania - wyślemy Wam autobusowy gadżet. W tym roku to model autobusu Mercedes-Benz Conecto, który ufundowała firma EvoBus Polska.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
za kierownicą
kierowca
Michalczewski
  • Grzegorz Lubiński – 09.03.2019

    Alan tak trzymaj👍👍👍👍😄. Pozdrawiam👋👋👋

  • Tomasz Potocki – 09.03.2019

    Alan trzymaj sie i nie dawaj!Szerokości:-)!

  • Konrad Filip – 09.03.2019

    Czemu wszyscy boją się napisać ile zarabiają? Chyba że się wstydzą?

  • marek – 11.03.2019

    Kopiuj,wklej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.