TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zielona Góra ponawia przetarg na 17 autobusów przegubowych
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.04.2017 09:26:26 6 komentarzy
Zielona Góra ponawia przetarg na 17 autobusów przegubowych

Zgodnie z zapowiedziami Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze ogłosił drugi przetarg na zakup 17 szt. przegubowych autobusów. Pierwszy został unieważniony z powodu przekroczenia budżetu przez jedną złożoną ofertę. Przewoźnik liczy, że dzięki transparentności i braku preferencji jakiegokolwiek producenta tym razem otrzyma więcej ofert. Czekamy na SIWZ, natomiast już z samego zamówienia widać, że MZK zaczyna się spieszyć.

Zielona Góra chce kupić 17 fabrycznie nowych przegubowych niskopodłogowych autobusów miejskich oraz pojazd serwisowy. Szacunkowa całkowita wartość tego kontraktu to 28 600 000.00 PLN netto, czyli identycznie jak poprzednio. Tak jak informowaliśmy wcześniej zamówienia należy do projektu pn."Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze", który otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014?2020. Także MZK może sobie pozwolić na zastosowanie 60-procentowego kryterium cenowego przy wyborze ofert. Wszystkie kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Gwarancja / Waga: 10 %

  • Skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy / Waga: 10 %

  • Zużycie paliwa wg SORT 2 / Waga: 10 %

  • Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy / Waga: 5 %

  • Układ odzyskiwania energii hamowania / Waga: 5 %

  • Cena - Waga: 60 %

Jak widać w kryteriach nastąpiła znaczna zmiana - rozdzielono ocenę techniczną na dwa osobne punkty i dodano kryterium zużycia paliwa oraz kryterium skrócenia terminu dostawy. Za pierwszym razem MZK oceniało oferty wg takiego klucza:

- Wymagania techniczne / Waga: 30 %

- Gwarancja / Waga: 10 %

- Cena - Waga: 60 %

I wówczas w wymaganiach technicznych mieliśmy dodatkowe punkty za:

  • Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy ? za 10 pkt.

  • Zawieszenie osi przedniej niezależne ? za 25 pkt.

  • Układ odzyskiwania energii hamowania, magazynowanej w postaci energii elektrycznej i oddawanej po każdym procesie hamowania do instalacji elektrycznej pojazdu - za 25 pkt.

  • Ilość miejsc dostępnych z podłogi bez konieczności pokonywania stopnia ? za 15 miejsc MZK przyzna 0 pkt.; za 16 miejsc - 3 pkt., za 17 miejsc - 6 pkt.; za 18 miejsc - 9 pkt.; za 19 miejsc - 12 pkt.; za 20 miejsc i więcej - 15 pkt.

Zielonogórskie wymagania

Natomiast podobnie jak poprzednio, zielonogórski przewoźnik wyznaczył też dość wysoka poprzeczkę w zakresie doświadczenia. I tak do zielonogórskiego przetargu mogą przystąpić firmy , które zrealizowały w ciągu ostatnich 3 lat:

a) zamówienia polegające na dostawie w ilości minimum 15 autobusów przegubowych z silnikiem Euro-6,

b) w tym jedno zamówienie na dostawę w ilości minimum 9 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich w oferowanej w niniejszym postępowaniu marce i typie, wyposażonych w silnik EURO 6,

Wykonawcy muszą tez wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż 5 000 000 PLN oraz polisę OC na sumę co najmniej 5 000 000 PLN.

Historia I przetargu

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego przetargu ? z otwarciem ofert w dniu 29.03.2017 ? Solaris zaproponował MZK Zielona Góra za 17 szt. Nowych Urbino 18 sumę 28 351 131 PLN brutto / 23 049 700 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU18 na poziomie 1 355 864,7 PLN netto.

Z kolei zamawiający przygotował na sfinansowanie tego zamówienia kwotę 25092000 PLN brutto 20400000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 200 000 PLN netto.

To oznacza, że Solaris przekroczył budżet o 3 259 131 PLN brutto. Dla Zielonej Góry było to stanowczo za dużo. I stąd kolejny przetarg. Czekamy też na ponowienie zamówienia na 47 elektrobusów klasy MAXI, gdzie również oferty Solarisa i Ursusa przekroczyły budżet i to postępowanie także umorzono.


Sprawdź też:
MZK Zielona Góra
przetarg
unia
  • Strażak sam – 12.04.2017

    Dodatkowo punktowane przyspieszenie realizacji
    Zamówienia to ukłon w stronę solarisa np taki Mercedes na pewno nie będzie się gumnastykowal dla 17 autobusów

  • sopbus – 12.04.2017

    Ale Solaris złapał już tyle zamówień, że też może mieć problem ze skróceniem terminu dostawy.

  • farafiu – 12.04.2017

    W takie pierdoły nie wierzę. Solaris spokojnie wyrobi się z tak małą partią przegubów zwłaszcza, że teraz klepią przeguby dla Krakowa i wielu innych miast.

  • Elmo – 13.04.2017

    Myślę że przetarg nie będzie pod Solarisa bo MZK preferuje zagranicznych producentów i wgl. Można przekonac że MZK unieważnił przetarg bo koszty przerosły gdzie rozpisali nowy przetarg gdzie jednak zwiększyli budżet z 25 mln na 28 mln i jednak było ich stać

  • Elmo – 13.04.2017

    A Solaris zaproponował przeguby za 28 mln

  • abc – 18.04.2017

    @farafiu: to uwierz, albo weryfikuj prawdziwość informacji.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.