TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zielona Góra wybiera Ekoenergetykę-Polska
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:36:49 12 komentarzy
Zielona Góra wybiera Ekoenergetykę-Polska

10 października 2017 r. firma MZK Zielona Góra nie tylko rozstrzygnęła dwa przetargi na dostawę autobusów, ale także  wybrała Ekoenergetykę-Polska jako dostawcę infrastruktury ładowania do największego projektu elektryfikacji autobusów w Polsce. 60% floty miasta - 47 autobusów - zostanie zelektryfikowanych. Pojazdy ładowane będą nocą na zajezdni, a w ciągu dnia na pętlach za pomocą stacji ładowania od Ekoenergetyki.

Zielonogórski kontrakt na infrastrukturę ładowania opiewa na 18,5 mln zł i jest największym tego typu projektem w Polsce, jak również jednym z największych w Europie. O przetargu MZK na dostawę ładowarek pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Zielonogórska moc

Projekt zakłada instalację wielowyjściowych stacji ładowania na 11 pętlach o indywidualnej mocy od 400kW do 800kW. W sumie do dyspozycji zielonogórskich autobusów elektrycznych będzie 29 zautomatyzowanych punktów ładowania pantografowego w mieście. Szybkie stacje ładowania miejskiego będą wyposażone w inteligentne, dynamiczne zarządzanie mocą - jedna stacja będzie mogła jednocześnie ładować kilka autobusów na raz za pomocą pantografu zainstalowanego na autobusie. Jeżeli zajdzie potrzeba ultraszybkiego doładowania jednego z pojazdów, pojedynczy punkt ładowania będzie mógł skorzystać z mocy przeznaczonej dla innych punktów. Operator będzie mógł podwoić lub potroić moc wysyłaną do autobusu, a tym samym kilkakrotnie skrócić czas ładowania.

28 dwuwyjściowych stacji ładowania nocnego, również wyposażonych w dynamiczne zarządzanie mocą, zainstalowanych zostanie na specjalnie do tego celu przystosowanej zajezdni. Każdy punkt będzie mógł ładować z mocą 40kW lub 80kW. Ładowanie nocne odbywać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2. Dodatkowo, zajezdnia wyposażona będzie w szybką stację ładowania pantografem.

-“Zielona Góra będzie pierwszym w Europie miastem wyposażonym w miejskie stacje ładowania autobusów elektrycznych z inteligentnym zarządzaniem mocy. Tym projektem pokazujemy, że nasze technologie - i nasze miasta - są w czołówce rozwiązań w dziedzinie autobusów elektrycznych w Europie." - podkreślił prezes Bartosz Kubik, Ekoenergetyki-Polska

Firma z Zielonej Góry

Dyrektor MZK Zielona Góra Barbara Langner powiedziała: -"Projekt Zintegrowany System Niskoemisyjnego Transportu Publicznego w Zielonej Górze zakłada wymianą ponad 60 % autobusów o napędzie tradycyjnym na autobusy o napędzie elektrycznym. Jest to projekt unikalny na skalę europejską. Rozwiązania technologiczne zastosowane w stacjach ładowania są innowacyjne i wprowadzane na taką skalę po raz pierwszy. Ekoenergetyka to lider innowacyjnych rozwiązań w szybkim ładowaniu autobusów projektach na całym kontynencie. Cieszymy się, że to właśnie firma z Zielonej Góry, będzie dostarczać infrastrukturę ładowania do naszych nowych autobusów."

Z kolei prezes Ekoenergetyki-Polska Bartosz Kubik dodał: -"Zielonogórski projekt to największy jednorazowy publiczny przetarg na infrastrukturę ładowania dla autobusów elektrycznych w Europie i pierwszy w Europie, gdzie stworzony zostanie system ładowania dla całego miasta. Autobusy elektryczne to czystsze powietrze i cichsze miasto. Cieszymy się, że będziemy mogli przyłożyć się do procesu wdrażania tych pojazdów i ich codziennej jazdy w rodzinnym mieście naszej firmy."

Nie tylko ładowarki

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska dostarczy również system monitoringu floty i infrastruktury, który pozwoli operatorowi zarządzać nimi w czasie rzeczywistym i na bieżąco reagować na zmieniające się warunki operacyjne. Ładowarki dla Zielonej Góry będą zgodne z międzynarodowymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych, a tym samym będą mogły ładować różne modele autobusów elektrycznych.


Sprawdź też:
ładowarka
Ekoenergetyka
MZK Zielona Góra
  • ludek – 11.10.2017

    Gratulacje!

  • ? – 11.10.2017

    @ludek: komu i czemu?

  • OLSZEWSKI – 12.10.2017

    Szok! Prezes eko zyje chyba w wyalienowanym świecie i nie wie ze w Europie są już takie rozwiązania. I niestety nie są najlepsi i najwięksi w tym temacie. Żałosne.
    Ale cóż się dziesięć skoro nawet cytowane teksty nie pochodzą z jego osobistych wypowiedzi. Dobra praca redaktorskie.

  • wiesio – 12.10.2017

    może i są, ale wskaż mi miasto w którym działa to w takiej skali ? 50 autobusów elektrycznych to będzie blisko połowa transportu tego miasta.
    może i miasto nie jest największe, ale zrobi to wrażenie jak wyjdzie.
    a jeszcze ma być zupełnie nowy typ pantografowych ładowarek.

  • tric – 12.10.2017

    Jeśli są, to wskaż gdzie...

  • powodzenia – 13.10.2017

    Jeszcze się będą modlić, żeby wrócić do tradycyjnych Diesli.... Autobus- prototyp!!!!! Dostawca- nierzetelny (każda dostawa to miesiące opóźnień)... W pełni popieram elektromobilność ale czy naprawdę nie było lepszego partnera z doświadczeniem w dostawie co najmniej 50 elektrobusów.......

  • Zielony – 15.10.2017

    Był lepszy partner - Autosan, ale w Zielonej Górze nie znają się na wodorze.

  • Artur – 15.10.2017

    haha.... pantograf to właśnie ciekawa sprawa. Blokujący zapis w przetargu dla wielu poza tymi co maja rozpatrzyć. Warto by zbadać dokładnie i dokumentacje, i relacje.... bo cała sprawa śmierdzi na kilometr

  • Artur – 15.10.2017

    Wodór przereklamowana sprawa. Nie dzisiaj. Nie w tym ćwierćwieczu

  • Artur – 15.10.2017

    Chyba mowa o projektach w eindhoven i amsterdamie. Było o tym na infobusie: http://infobus.pl/heliox-naladuje-amsterdamskie-elektrobusy-_more_95006.html

  • mir36 – 12.11.2017

    Radzę spytać o zdanie urzędnika z Sopotu odpowiedzialnego za wdrażanie systemu ładowarek. Na jego nieszczęście wybrano Ekoenergetykę. Ten człowiek prawie płakał po kolejnych nieudanych próbach uruchomienia. Do dzisiaj przechodzi dreszcz po plecach, na wspomnienie, a prezesi i kierownicy byli dumni z siebie i swoich osiągnięć.

  • Test – 08.12.2017

    @mir36: tylko ze w Sopocie nie ma i nigdy nie bylo ladowarek Ekoenergetyki...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.