TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zielona Góra wybiera Ekoenergetykę-Polska
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:36:49 12 komentarzy
Zielona Góra wybiera Ekoenergetykę-Polska

Zielonogórski kontrakt na infrastrukturę ładowania opiewa na 18,5 mln zł i jest największym tego typu projektem w Polsce, jak również jednym z największych w Europie.

10 października 2017 r. firma MZK Zielona Góra nie tylko rozstrzygnęła dwa przetargi na dostawę autobusów, ale także  wybrała Ekoenergetykę-Polska jako dostawcę infrastruktury ładowania do największego projektu elektryfikacji autobusów w Polsce. 60% floty miasta - 47 autobusów - zostanie zelektryfikowanych. Pojazdy ładowane będą nocą na zajezdni, a w ciągu dnia na pętlach za pomocą stacji ładowania od Ekoenergetyki.

Zielonogórski kontrakt na infrastrukturę ładowania opiewa na 18,5 mln zł i jest największym tego typu projektem w Polsce, jak również jednym z największych w Europie. O przetargu MZK na dostawę ładowarek pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Zielonogórska moc

Projekt zakłada instalację wielowyjściowych stacji ładowania na 11 pętlach o indywidualnej mocy od 400kW do 800kW. W sumie do dyspozycji zielonogórskich autobusów elektrycznych będzie 29 zautomatyzowanych punktów ładowania pantografowego w mieście. Szybkie stacje ładowania miejskiego będą wyposażone w inteligentne, dynamiczne zarządzanie mocą - jedna stacja będzie mogła jednocześnie ładować kilka autobusów na raz za pomocą pantografu zainstalowanego na autobusie. Jeżeli zajdzie potrzeba ultraszybkiego doładowania jednego z pojazdów, pojedynczy punkt ładowania będzie mógł skorzystać z mocy przeznaczonej dla innych punktów. Operator będzie mógł podwoić lub potroić moc wysyłaną do autobusu, a tym samym kilkakrotnie skrócić czas ładowania.

28 dwuwyjściowych stacji ładowania nocnego, również wyposażonych w dynamiczne zarządzanie mocą, zainstalowanych zostanie na specjalnie do tego celu przystosowanej zajezdni. Każdy punkt będzie mógł ładować z mocą 40kW lub 80kW. Ładowanie nocne odbywać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2. Dodatkowo, zajezdnia wyposażona będzie w szybką stację ładowania pantografem.

-“Zielona Góra będzie pierwszym w Europie miastem wyposażonym w miejskie stacje ładowania autobusów elektrycznych z inteligentnym zarządzaniem mocy. Tym projektem pokazujemy, że nasze technologie - i nasze miasta - są w czołówce rozwiązań w dziedzinie autobusów elektrycznych w Europie." - podkreślił prezes Bartosz Kubik, Ekoenergetyki-Polska

Firma z Zielonej Góry

Dyrektor MZK Zielona Góra Barbara Langner powiedziała: -"Projekt Zintegrowany System Niskoemisyjnego Transportu Publicznego w Zielonej Górze zakłada wymianą ponad 60 % autobusów o napędzie tradycyjnym na autobusy o napędzie elektrycznym. Jest to projekt unikalny na skalę europejską. Rozwiązania technologiczne zastosowane w stacjach ładowania są innowacyjne i wprowadzane na taką skalę po raz pierwszy. Ekoenergetyka to lider innowacyjnych rozwiązań w szybkim ładowaniu autobusów projektach na całym kontynencie. Cieszymy się, że to właśnie firma z Zielonej Góry, będzie dostarczać infrastrukturę ładowania do naszych nowych autobusów."

Z kolei prezes Ekoenergetyki-Polska Bartosz Kubik dodał: -"Zielonogórski projekt to największy jednorazowy publiczny przetarg na infrastrukturę ładowania dla autobusów elektrycznych w Europie i pierwszy w Europie, gdzie stworzony zostanie system ładowania dla całego miasta. Autobusy elektryczne to czystsze powietrze i cichsze miasto. Cieszymy się, że będziemy mogli przyłożyć się do procesu wdrażania tych pojazdów i ich codziennej jazdy w rodzinnym mieście naszej firmy."

Nie tylko ładowarki

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska dostarczy również system monitoringu floty i infrastruktury, który pozwoli operatorowi zarządzać nimi w czasie rzeczywistym i na bieżąco reagować na zmieniające się warunki operacyjne. Ładowarki dla Zielonej Góry będą zgodne z międzynarodowymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych, a tym samym będą mogły ładować różne modele autobusów elektrycznych.


Sprawdź też:
ładowarka
Ekoenergetyka
MZK Zielona Góra
  • ludek – 11.10.2017

    Gratulacje!

  • ? – 11.10.2017

    @ludek: komu i czemu?

  • OLSZEWSKI – 12.10.2017

    Szok! Prezes eko zyje chyba w wyalienowanym świecie i nie wie ze w Europie są już takie rozwiązania. I niestety nie są najlepsi i najwięksi w tym temacie. Żałosne.Ale cóż się dziesięć skoro nawet cytowane teksty nie pochodzą z jego osobistych wypowiedzi. Dobra praca redaktorskie.

  • wiesio – 12.10.2017

    może i są, ale wskaż mi miasto w którym działa to w takiej skali ? 50 autobusów elektrycznych to będzie blisko połowa transportu tego miasta.może i miasto nie jest największe, ale zrobi to wrażenie jak wyjdzie. a jeszcze ma być zupełnie nowy typ pantografowych ładowarek.

  • tric – 12.10.2017

    Jeśli są, to wskaż gdzie...

  • powodzenia – 13.10.2017

    Jeszcze się będą modlić, żeby wrócić do tradycyjnych Diesli.... Autobus- prototyp!!!!! Dostawca- nierzetelny (każda dostawa to miesiące opóźnień)... W pełni popieram elektromobilność ale czy naprawdę nie było lepszego partnera z doświadczeniem w dostawie co najmniej 50 elektrobusów.......

  • Zielony – 15.10.2017

    Był lepszy partner - Autosan, ale w Zielonej Górze nie znają się na wodorze.

  • Artur – 15.10.2017

    haha.... pantograf to właśnie ciekawa sprawa. Blokujący zapis w przetargu dla wielu poza tymi co maja rozpatrzyć. Warto by zbadać dokładnie i dokumentacje, i relacje.... bo cała sprawa śmierdzi na kilometr

  • Artur – 15.10.2017

    Wodór przereklamowana sprawa. Nie dzisiaj. Nie w tym ćwierćwieczu

  • Artur – 15.10.2017

    Chyba mowa o projektach w eindhoven i amsterdamie. Było o tym na infobusie: http://infobus.pl/heliox-naladuje-amsterdamskie-elektrobusy-_more_95006.html

  • mir36 – 12.11.2017

    Radzę spytać o zdanie urzędnika z Sopotu odpowiedzialnego za wdrażanie systemu ładowarek. Na jego nieszczęście wybrano Ekoenergetykę. Ten człowiek prawie płakał po kolejnych nieudanych próbach uruchomienia. Do dzisiaj przechodzi dreszcz po plecach, na wspomnienie, a prezesi i kierownicy byli dumni z siebie i swoich osiągnięć.

  • Test – 08.12.2017

    @mir36: tylko ze w Sopocie nie ma i nigdy nie bylo ladowarek Ekoenergetyki...

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.