TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zmiany w przetargu na obsługę linii unijnych w Kielcach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.05.2018 14:00:36
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Najwcześniej 30 maja poznamy chętnych, którzy chcą powalczyć o dwuipółletni kontrakt na obsługę tzw. linii unijnych w Kielcach. Zarząd Transportu Miejskiego dokonał zmian SIWZ, które były m.in. efektem wyroku KIO.

Najwcześniej 30 maja poznamy chętnych, którzy chcą powalczyć o dwuipółletni kontrakt na obsługę tzw. linii unijnych w Kielcach. Zarząd Transportu Miejskiego dokonał zmian SIWZ, które były m.in. efektem wyroku Krajowej Izby Odwoławczej.

Przypomnijmy, że 27 kwietnia KIO częściowo uwzględniła odwołanie firmy Michalczewski, która zaskarżyła niektóre warunki kieleckiego przetargu. Z sześciu zarzutów, które znalazły się w skardze radomskiego przewoźnika Izba ostatecznie pochyliła się nad czterema. Dwa jeszcze przed rozprawą zostały uznane przez kielecki ZTM.

W SIWZ dokonano następujących zmian:

  • Warunek doświadczenia został obniżony o połowę tj. do wykazania się realizacją w ciągu ostatnich 3 lat jednej usługi w ramach komunikacji miejskiej w wymiarze min. 1,2 mln wzkm o wartości nie mniejszej niż 5 mln PLN brutto
  • zniknął wymóg “potwierdzenia spełnienia warunków" przedmiotowych", czyli m.in złożenia oświadczenia o dysponowaniu odpowiednio wyposażoną zajezdnią na terenie Kielc

KIO przychyliła się do dwóch zarzutów radomskiej firmy. ZTM został zobligowany do:

  • określenia w SIWZ czasu jaki zwycięski operator będzie miał od momentu podpisania umowy na przygotowanie wymaganego zaplecza technicznego (Michalczewski domagał się 8 miesięcy)
  • odstąpienia od wymogu załączenia do oferty imiennej listy pracowników skierowanych do obsługi “pakietu unijnego"

Wczoraj, 14 maja pojawiły się oczekiwane zmiany SIWZ. Zmieniono okres jaki będzie miał na przygotowanie nowy operator. Co do zasady będzie to 180 dni od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 stycznia 2019 roku. Strony mogą jednak wskutek porozumienia przyspieszyć start przewozów.

Nie ma już wymogu przedstawienia przez oferenta imiennej listy pracowników jako warunku udziału. W praktyce jednak taki wykaz dalej trzeba będzie przedstawić, a to w celu weryfikacji punktacji w pozacenowym kryterium. Do 40% punktów ZTM może przyznać przewoźnikowi, który skieruje do obsługi kieleckiego kontraktu od 91 do 100 kierowców autobusów posiadających min. trzyletnie doświadczenie w komunikacji miejskiej.

Doszła jeszcze jedna kosmetyczna zmiana SIWZ. Co do zasady ZTM dalej oczekuje, że operator zatrudni kierowców mówiących po polsku przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym. Nic się jednak nie statnie, gdyby przewoźnik nie był w stanie pozyskać takich pracowników. Wtedy będzie on musiał... zatrudnić tłumacza, który ma wspomóc kierowcę.

Czy te zmiany wpłyną na zwiększenie zainteresowanie ze strony operatorów kieleckim przetargiem? Odpowiedź poznamy najwcześniej za dwa tygodnie. O ile oczywiście nie pojawią się jeszcze pytania do SIWZ.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Kielce
Michalczewski
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.