TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Zobaczcie Jego Wysokość Volvo 9700 DD [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.02.2020 13:00:00 1 komentarz
Zobaczcie Jego Wysokość Volvo 9700 DD [FILM]

Volvo Buses wprowadza na rynek zupełnie nowy piętrowy pojazd i tym samym poszerza swoją ofertę autobusów turystycznych i autokarów do obsługi połączeń długodystansowych. A to jest przyszłość autobusowego rynku.

Volvo Buses wprowadza na rynek zupełnie nowy piętrowy pojazd i tym samym poszerza swoją ofertę autobusów turystycznych i autokarów do obsługi połączeń długodystansowych. A to jest przyszłość autobusowego rynku.

Wprowadzenie na rynek całkowicie nowego piętrowego autobusu Volvo 9700 DD to kolejny krok w rozwoju Volvo i chęć zaoferowania europejskim klientom pojazdu o większej pojemności pasażerskiej, elastyczności, komforcie i bezpieczeństwie.

-"Dzięki Volvo 9700 DD możemy teraz zaoferować naszym klientom kompleksową ofertę autobusów turystycznych i autokarowych do połączeń ekspresowych z funkcjami Premium. Ten sektor przewozów autobusowych szybko rośnie w siłę i to nie tylko na rynku skandynawskim. Naszym zdaniem, wielu operatorów Volvo 9700 DD długo oczekiwało na taki właśnie model, który pozwali przewoźnikom zwiększyć wydajność prowadzonego biznesu"- mówi Niklas Orre, wiceprezes Volvo Buses.

96 pasażerów

Volvo 9700 DD może przewozić do 96 pasażerów i zostało opracowane z myślą o przewozach zarówno na krótkich, jaki i długich trasach. Autokar został wyposażony w zaprojektowane przez Volvo ergonomiczne fotele i system klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Istnieje szeroki zakres wyboru systemów multimedialnych i informacji pasażerskiej do wyboru.

O "ekspresowym" przeznaczeniu Volvo 9700DD świadczy m.in. szerokie, środkowe przejście i równa wysokość pokładów na górze, jak i na dole. To razem daje pojazd przystosowany do szybkiego wejścia pasażerów na pokład i jego opuszczenia.

Kabina kierowcy w nowym dwupoziomowym Volvo jest przestronna i podniesiona, aby zapewnić prowadzącemu pojazd lepszy widok do przodu.

Poniżej pierwszy film o Volvo 9700DD:


Bezpieczeństwo i telematyka

Jak przystało na Volvo, model 9700 DD oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i kilka aktywnych systemów, takich jak hamulce sterowane elektronicznie, elektroniczny system stabilizacji i system antypoślizgowy. Kierowcy pomoże również asystent pasa ruchu i ostrzeżenie przed kolizją w nagłych wypadkach.

-"Ponadto dzięki połączeniu ulepszonego zawieszenia z ultralekkim nadwoziem dopracowaliśmy do perfekcji właściwości jezdne 9700 DD, dzięki czemu autobus jedzie stabilnie i bezpiecznie. To połączenie sprawia również, że autokar jest oszczędny pod względem zużycia paliwa" - dodaje Niklas Orre.

Volvo od jakiegoś czasu oferuje w autobusach zalansowaną telematykę, także i w Volvo 9700 DD można zastosować pełny monitoring i w czasie rzeczywistym obserwować, jak pojazd jest prowadzony, a także zaplanować

jego serwis. Dodatkowo dzięki Zone Management - za pomocą komputera możemy dostosować prędkość pojazdu we wrażliwych obszarach. Tym samym operator zyskuje większe bezpieczeństwo i niższe zużycie paliwa.

Trochę techniki

Czyli dwupokładowy autobus turystyczny Volvo 9700 DD w liczbach:

  • Wysokość: 4,25 m.

  • Długość: do 14,8 m.

  • Liczba pasażerów: do 96.

  • Pojemność bagażnika: do 7,5 m3.

  • Układ napędowy: Volvo DK11 o mocy 460 KM, I-Shift.

  • Podwozie: Volvo B11R / LE, 6x2.

  • Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

I na koniec informacja o miejscu produkcji. Na razie to fiński zakład Carrus Delta Oy w Lieto, ale mamy nadzieje, że kiedyś ten model - wraz ze zmianą przepisów co do wysokości autobusów - przejmie wrocławska fabryka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
piętro
Volvo
  • rob – 20.02.2020

    ciekawe czy będą padały wałki rozrządu jak w ich innych "super" silnikach... oczywiście po gwarancji...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.