TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

ZTM Warszawa o autobusach MIDI: Małe, ale przydatne
IZTM 1/19 - Opublikowano: 10.01.2019 15:00:15
fot. ztm.waw.pl

Autobusy dziewięciometrowe są potrzebne w Warszawskim Transporcie Publicznym. Doskonale sprawdzają się na wąskich ulicach osiedlowych i w okolicach, gdzie jest mało pasażerów.

Autobusy dziewięciometrowe są potrzebne w Warszawskim Transporcie Publicznym. Doskonale sprawdzają się na wąskich ulicach osiedlowych i w okolicach, gdzie jest mało pasażerów.

Warszawskie autobusy przewożą niemal 600 milionów pasażerów rocznie. Wydaje się, że przy tak ogromnej liczbie po mieście powinny jeździć tylko największe, 18-metrowe autobusy przegubowe. Ale w komunikacji miejskiej potrzebne są różne rodzaje pojazdów. Autobusy przegubowe i 12-metrowe są niezbędne choćby w centrum stolicy, gdzie pasażerów jest najwięcej, a ulice są najszersze.

Autobusy 9-metrowe "pracują" wszędzie tam, gdzie pasażerów jest mniej – większe autobusy nie byłyby efektywnie wykorzystane, bo jeździłyby zapełnione tylko w niewielkim stopniu. Z tego powodu krótkie autobusy, których po aglomeracji jeździ około 80, doskonale sprawdzają się na liniach lokalnych, które dowożą pasażerów do dogodnych przesiadek tramwajowych, metra czy kolei podmiejskiej. Takie autobusy jeżdżą m.in. na Białołęce, w Wawrze czy Wilanowie. Warto dodać, że spełniają one wszystkie standardy Warszawskiego Transportu Publicznego, m.in. mają niską podłogę, czy odpowiedni rozstaw kół, zapewniający komfortowe pokonywanie wyspowych progów zwalniających.

Są w Warszawie takie linie, które nie mogą być obsługiwane większym taborem ze względu na utrudnienia infrastrukturalne – nie pozwalają na to promienie skrętu czy ronda na trasie przejazdu. Tak jest choćby w przypadku linii 211, kursującej na trasie DĄBRÓWKA WIŚLANA – MYŚLIBORSKA, która jest obsługiwana nowymi, dziewięciometrowymi Otokarami Vectio C Arrivy.

Każdy pojazd pomieści 55 pasażerów, ale w godzinach porannego i popołudniowego szczytu pasażerów oczekujących na przystankach jest bardzo wielu. Nie można jednak do obsługi trasy wytypować autobusów 12-metrowych, bo w wielu miejscach po prostu nie dałyby one rady przejechać, np. ze względu na mały promień skrętu z ul. Kasztanowej w Portową, z ul. Kasztanowej w Myśliborską, z ul. Milenijnej w. Pomorską czy też wąską jezdnię ulicy Aluzyjnej na odcinku między Sprawną a Aluzyjną.

W tej sytuacji, na prośbę pasażerów, Zarząd Transportu Miejskiego zwiększył częstotliwość kursowania autobusów. Na odcinku Dąbrówka Wiślana – Ćwiklińskiej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu autobusy linii 211 odjeżdżają co pięć minut.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Warszawa
  • Mateusz Suska – 10.01.2019

    Z knypków moim zdaniem lepsze są te Otokary i Solarisy 8,9LE.

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 10.01.2019

    A może tak wozy 10 metrowe, na pojazdy alternatywne kupiło by MZA? Plan na Ostrobramskiej na 10-tki jest nabity.

  • Jan Kowalski – 11.01.2019

    Wszystkie knypki niezależnie od marki są siebie warte. Jednakowo.

  • Adam Tomasz Miałczyński – 11.01.2019

    te busiki w stolicy są spoko https://youtu.be/4_wOYCjQ1xI

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.