Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa planuje 2 duże przetargi na obsługę linii L

infobus
05.02.2020 10:00
0 Komentarzy

Zarząd Transportuje Miejskiego w Warszawie planuje w tym roku przeprowadzić cztery przetargi na obsługę linii autobusowych. Będą to połączenia dowozowe oznaczone literą L. Co ciekawe dwa z postępowań zapowiadają się bardzo interesująco.

Każdy z przetargów będzie miał na celu wyłonienie nowych operatorów na liniach dowozowych pod Warszawą, czyli popularnych „eLkach”. Ich ogłoszenie urzędnicy zaplanowali w czerwcu.

Pierwsza dwa mają dotyczyć obsługi linii na terenie gmin Piaseczno i Konstancin-Jeziorna. W obu przypadkach umowy mają być zawarte na rok. Start przewozów przewidziano na 1 grudnia 2020 r., a zakończenie w listopadzie 2021 r. Łączna orientacyjna wartość obu kontraktów to 12,3 mln zł netto, przy czym 8,8 mln zł netto miałby być wart kontrakt na pakiet piaseczyński.

Do kompletu dojdą jeszcze dwa duże przetargi na operowanie… dobre pytanie. Ich orientacyjne wartości wskazują, że może to być nawet łącznie setka autobusów. Ich ogłoszenie również zaplanowano na czerwiec. Umowy tutaj jednak siłą rzeczy będą dłuższe. Na każdy z „dużych” pakietów start przewozów zaplanowano na 1 grudnia 2021 r., a zakończenie 30 listopada 2029 r. Byłyby więc to pierwsze duże przetargi liniowe ogłoszone przez ZTM od 2018 r.

Orientacyjna wartość każdego z tych dużych kontraktów to 300 mln PLN netto. Przyjmując dotychczas przyjęty rozmiar rocznej pracy eksploatacyjnej, czyli ok. 4 mln wzkm dawałoby to średnią stawkę za wzkm w wysokości 8,56 zł netto. To jednak niewiele mówi, a ponadto nie wiemy długi będzie okres bazowy. A zatem jeżeli nasz sposób liczenia okaże się skuteczny możemy mówić o początkowej stawce rzędu 6,70 – 6,75 zł/wzkm netto.

To z kolei by mogło sugerować, że chodziłoby o operowanie głównie autobusami klasy MIDI o długości ok. 9 – 10 m. Czy tak się stanie? Odpowiedź poznamy w czerwcu. Oczywiście jeśli dojdzie do realizacji tych zamierzeń.

Komentarze