Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM wybiera PKS Grodzisk Maz. Koniec II bitwy warszawskiej?

infobus
02.12.2016 06:52
0 Komentarzy

1 grudnia ZarządTransportu Miejskiego w Warszawie ? przymuszony wynikiem KIO ? ponownierozpatrzył oferty w przetargu na obsługę stołecznych linii. PKS Grodzisk Maz.ma 100 pkt. , a Michalczewski ? 98,57 pkt. Reszta ofert – w tym m.in. Warbusa – ponownie została odrzucona.

WarszawskiZarząd dokonał ponownej oceny ofert w przetargu nalinie w ramach aglomeracji Warszawy w części II. Za drugim podejściem za najkorzystniejszą wybrałofertę, która uzyskała największą łączną liczbę punktów w kryteriach ocenyofert, czyli Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz.  Poniżej najnowsza ocena ofert:

Lp

Nazwa wykonawcy

Cena jednego wozokilometra brutto (85%)

Alternatywne źródła zasilania autobusów (15%)

Suma punktów

1

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. Sp. z o.o.

6,99 zł brutto ? 85 pkt

5 szt. ? 15 pkt

100 pkt

2

Transport and Infrastructure Management Sp. z o.o. + Stalko Przybysz i Wspólnicy Spółka Jawna

7,82 zł brutto

5 szt.

——

3

Michalczewski Sp. o.o.

7,11 zł brutto ?

83,57 pkt

5 szt. – 15 pkt

98,57 pkt

4

WARBUS Sp. z o.o.

7,47 zł brutto

5 szt.

——

Czy to koniec bitwy?

Raczej nie. Teraz czas na ewentualne odwołanie się od  wyboru najkorzystniejszej oferty przez ZTM Waszawa ma firma Michalczewski. Biorąc pod uwagę, że cały serial pt. „IIbitwa warszawska” ciągnie się od końca wiosny, a umowa planowo miała być podpisanaw sierpniu br., nie zanosi się na rychły koniec tej historii.

Przypominajmy, że ZTM Warszawa w czerwcu podzieliłtegoroczne mega-zamówienie na obsługę stołecznych linii na dwie części.

Pierwszą transzę wygrała firma Arriva, która dokładniewczoraj (1 grudnia) rozpoczęła obsługę tras 54 autobusami typu Solaris Urbino12 (w tym 5 hybryd);

O drugą transzę ? także zawierającą zakup ok. 50 szt. nowych, niskopodłogowychautobusów miejskich klasy MAXI – rozpoczęła się prawdziwa bitwa. Mimo, że już podczas pierwszego ofercia ofert PKS miał najwięcej punktów,  ZTM Warszawa dopatrzył się w ofercie braku odpowiedniego doświadczenia, a dodatkowo zarzucił firmie zastosowanie rażąco niskiejceny. Przypomnijmy, że Michalczewski zadeklarował świadczenie przewozów postawce wyjściowej 7,11 zł/wzkm brutto do momentu pierwszej waloryzacji. PKSbył, tańszy proponując 6,99 zł/wzkm brutto. ZTM uznał jednak, że przy takwysokich wymaganiach jakie postawił oferentom ta stawka jest dumpingowa iodrzucił ofertę przewoźnika z Grodziska Mazowieckiego. Argumenty te okazały sięna tyle słabe, że w kolejnych rozprawach przed KIO PKS Grodzisk Mazowiecki dopiąłswego i stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego musiał jeszcze raz rozpatrzyćoferty. 1 grudnia br. ponownie dwie odrzucił, ale zmienił się zwycięzca. Terazto Michalczewski goni.Tak czy inaczej pojawienie się kolejnych nowych autobusóww Warszawie już jest opóźnione o ok. 3 miesiące.

Komentarze